۰
در سمینار راهکار ERP در صنایع پتروشیمی مطرح شد

ERP تنها راه عبور سازمان‎ها از بحران اقتصادی است

تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۹
ERP تنها راه عبور سازمان‎ها از بحران اقتصادی است

آیتی‌من - سمینار راهکار ویژه صنایع پتروشیمی، با حضور صاحب نظران و کارشناسان حوزه ERP و یکپارچگی منابع سازمان توسط شرکت توسعه یکپارچه ایلیا در هتل سیمرغ تهران برگزار شد. بزرگمهری نایب رییس انجمن شرکت های نرم افزاری استان تهران اظهار داشت: در دنیا به جز ایران تمامی پتروشیمی ها از ERP استفاده می کنند. تغییرات لحظه ای در حوزه قیمت، مواد اولیه، موضوع بهایابی و واکنش سریع به نیازهای بازار بدون ERP امکان پذیر نیست.

مقاومت در پیاده‎سازی ERP
احمد تولایی عضو هیات مدیره مگفا در ادامه سمینار راهکار ویژه صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه در سازمان های کشور مقاومت بالایی نسبت به پیاده سازی و استفاده ERP وجود دارد، گفت: همچنان در ایران مقاومت ها برای پذیرش ERP بالاست و افراد فکر می کنند که این سیستم ها قرار است جایگزین آنها شوند و نقش افراد را در سازمان ها کمرنگ کنند. به همین دلیل نسبت به اجرای آنها مقاومت می کنند. وی در زمینه دلایل و ضرورت های  برگزاری این همایش گفت: سازمان ها برای بقای خود نیاز به بهینه سازی منابع یا همان 4M – نیروی انسانی (Man power)، تجهیزات (Machinery)، پول (Money) و کالا (Material) – دارند. به منظور برنامه ریزی، کنترل و نظارت بهینه منابع در صنعت پتروشیمی نیاز داریم که در زنجیره ارزش این صنعت از خط تولید تا انتها به صورت یکپارچه از اتوماسیون استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: استفاده از نرم افزارهای برنامه ریزی منابع سازمان در نهایت منجر به کاهش هزینه، افزایش رقابت پذیری در داخل کشور و به دست آوردن بازار هدف در خارج از کشور خواهد شد.

 لزوم ایجاد یکپارچگی فراگیر در سازمان‎ها
عضو هیات مدیره مگفا تاکید کرد: توسعه رویکرد دولت الکترونیکی، خدمات الکترونیکی و کسب وکار الکترونیکی و ایجاد یکپارچگی فراگیر با رویکرد امن از مهم ترین اقداماتی است که هر سازمانی به آن احتیاج دارد و باید انجام شود.

تولایی تاکید کرد: اکثر سازمان ها وظیفه دارند بر ارایه سرویس کنترل متمرکز داشته باشند و نوع دیگری از رفتار سازمانی وجود دارد که فرآیند مدار نام دارد و در آن به صاحبان فرآیند سرویس داده می شود و تاکید کرد که سازمان ها باید به سمت فرآیند محور بودن حرکت کنند.

دبیر این همایش نیز در ادامه گفت: مخاطب این سمینار پتروشیمی ها هستند و هدف ما گسترش فرهنگ ERP در صنایع نفت و گاز در جهت رسیدن به بهره وری هر چه بیشتر در این صنعت است. وی افزود: اینگونه گردهمایی‎ها در آینده نزدیک برای سایر صنایع هم توسط شرکت ایلیا برگزار خواهد شد.   

 
کد مطلب : ۲۷۱۰۷۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين