کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همکاری های ICT ایران و افغانستان گسترش می یابد

وزارت ارتباطات , 13 بهمن 1397 ساعت 16:41

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با همتای افغانستانی خود تأکید کرد که باید به صورت ویژه روی بهبود ارتباطات میان ایران و افغانستان کار کرد تا مردم دو کشور از ارتباطات باکیفیت و البته ارزان قیمت برخوردار شوند.



آیتی‌من- محمدجواد آذری جهرمی چهارشنبه عصر و در پایان سفر دوروزه «شهزاد گل آریوبی» وزیر مخابرات و تکنولوژی معلومات افغانستان میزبان او و هیات همراه بود.

آذری جهرمی گفت: ایران و افغانستان دارای زبان مشترک هستند، مردمانی دارند که به لحاظ فرهنگی بسیار به یکدیگر نزدیکند و از مرزی برخورداریم که سالیان سال واسطه دوستی بین ما بوده است و فضایی ارتباطی داریم که مدیریت آن دست ما بوده  و می تواند دوستی بین دو کشور را زیاد کند.

وزیر ارتباطات ایران بابیان اینکه تعداد زیادی از مهاجرین ایران را مردم خوب افغانستان تشکیل می دهند گفت: این مهاجرین در کشور ما اقامت دارند، کار  و تجارت می کنند و اثرگذار هستند. آن ها نیازمندند که با خانواده خود در ارتباط باشند. این ارتباط می تواند مالی، اینترنتی و یا تلفنی باشد و ما می توانیم این شرایط را برای آن ها تسهیل کنیم.

آذری جهرمی بابیان اینکه باید به صورت ویژه روی بهبود ارتباطات میان ایران و افغانستان کار کرد تا مردم دو کشور از ارتباطات باکیفیت و البته ارزان قیمت برخوردار شوند گفت: ایران با سرمایه گذاری خود فیبر نوری را تا مرز افغانستان جهت بهره برداری و دریافت اینترنت کشیده است ولی به دلیل برخی مشکلات داخلی در افغانستان، اپراتورها اینترنت ایران را نه از طریق فیبر بلکه از طریق رادیو دریافت می کنند.

وی افزود: ارتباط رادیویی هم گران تر است و هم کیفیت پایین تری دارد و وقتی هم که قطع می شود تا اتصال مجدد زمان زیادی صرف می شود. هزینه گران بودن اینترنت و عدم کیفیت را هم مردم افغانستان می دهند که ضروری است نسبت به رفع مشکل هر چه زودتر اقداماتی انجام شود.

شهزاد گل آریوبی وزیر مخابرات و تکنولوژی معلومات افغانستان هم گفت: ما در این سفر برنامه ها و ملاقات های بسیار خوبی داشتیم. شرکت های خصوصی زیادی به ما معرفی شدند که همگی از ظرفیت های بسیار خوبی برای همکاری با کشور ما برخوردار هستند.

وزیر مخابرات افغانستان همچنین وزیر ارتباطات ایران را برای سفر به افغانستان دعوت و ابراز امیدواری کرد که در جریان این سفر روند رو به رشد همکاری ها و توافقات تسریع پیدا کند.   

 


کد مطلب: 271177

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/271177/همکاری-های-ict-ایران-افغانستان-گسترش-می-یابد

ITMen
  https://www.itmen.ir