۰
خواهر سوفیا به دنیا آمد

روبات سوفیای کوچک به کودکان برنامه نویسی آموزش می دهد

تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۳
روبات سوفیای کوچک به کودکان برنامه نویسی آموزش می دهد

شرکت هنگ کنگی «هانسون روباتیک» پس از طراحی و ساخت روبات سوفیا اکنون از یک روبات دیگر خود به نام «سوفیای کوچک»(Little Sophia) که هدف آن آموزش برنامه نویسی به کودکان است رونمایی کرد.

«سوفیای کوچک»، یک «روبات-اسباب بازی»(toy robot) جدید است که می‌تواند دوست و یار خوبی برای کودکان باشد.

قد این روبات تنها ۱۴ اینچ (۳۶ سانتیمتر) است و از لحاظ ظاهری همانند خواهر بزرگ‌تر خود سوفیا است. چهره این روبات نسبت به سوفیا بزرگ کمی کارتونی شکل است و بیشتر شبیه این است که سر عروسک‌های «برتز»(Bratz) بر روی بدن شخصیت کارتونی «مگامن» (Mega Man) قرار دارد.



به گفته شرکت هانسون روباتیک، «سوفیای کوچک» به گونه‌ای طراحی شده است که بتواند تقریباً تمام کارهای یک روبات بزرگ را انجام دهد.

سوفیای کوچک می‌تواند چهره‌ها، نوع راه رفتن و رقصیدن افراد را تشخیص دهد. مانند بسیاری از دیگر روبات‌ها، او نیز به دستورات صوتی پاسخ می‌دهد، اما به نظر می‌رسد که او این کار را بیشتر با روش گفتگو انجام می‌دهد برای مثال اواین کار را با لطیفه گفتن‌، آواز خواندن، بازی کردن و چت کردن انجام می‌دهد گرچه صدای او کمی مبهم و بی احساس به نظر می‌رسد.



اما هدف اصلی این روبات، آموزش است. این روبات با یک برنامه که روی دو سیستم عامل آی او اس(iOS) و اندروید قابل اجرا است، همراه است و توسط آن کاربران می‌توانند به روبات خود با استفاده از زبان‌های برنامه نویسی «پایتون» (Python) و «بلاکلی» (Blockly) برنامه دهند. این برنامه برای کودکان ۷ تا ۱۳ سال مناسب است و می‌تواند آنها را به زمینه «علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات»(STEM) علاقه مند کند.

شرکت هنگ کنگی «هانسون روباتیک» در حال تلاش برای تولید انبوه سوفیای کوچک در شرکت کیک استارتر است. اکنون قیمت این روبات ۹۹ دلار است اما در صورت استقبال زیاد ممکن است قیمت آن ۱۴۹ دلار شود.

طبق برنامه ریزی‌، این روبات‌ها تا پایان سال جاری عرضه خواهند شد.

در ادامه شما را به تماشای ویدیویی از روبات سوفیای کوچک دعوت می کنیم.
 
مرجع : ايسنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۱۱۷۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما