کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کمیته مشترک میان رگولاتوری ایران و عراق تشکیل می‌شود

14 بهمن 1397 ساعت 17:26

برای هماهنگی‌های مربوط به حوزه ارتباطات، کمیته مشترکی میان ایران و عراق در فروردین ماه آینده شکل می‌گیرد.



آیتی‌من- سوم بهمن ماه بود که وزیر ارتباطات عراق با سفر به ایران، ضمن دیدار با بخش خصوصی ایرانی، با مقامات وزارت ارتباطات نیز دیدار کرد. در نتیجه این سفر، رییس رگولاتوری عراق نیز به ایران آمد و در توافق با طرف ایرانی، کمیته مشترکی برای حل مسایل و اختلافات فی مابین تشکیل می‌شود.

حالا تشکیل کمیته مشترک اعلام شده است که می‌توان آن را یکی از خروجی‌های سفر وزیر عراقی به ایران قلمداد کرد.

کیفیت تماس‌ها در ایام شلوغ اربعین، به ویژه در بخش عراقی، پایین و با اختلالاتی همراه است و به همین دلیل ایران هرسال تلاش می‌کند این اختلالات را به حداقل برساند. به علاوه این که ایران امیدوار است بتواند تعرفه این تماس‌ها را کاهش دهد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، محمدجواد آذری جهرمی در دیدار با علی الخویدی رئیس هیات اتصالات عراق و هیات همراه گفت: محور مذاکرات این کمیته رفع تداخلات فرکانسی مرزی، ارائه خدمات با حداقل تعرفه برای زائران و ارتقای سطح پوشش و کیفیت ارتباطات در ایام اربعین و تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری برای فعالان حوزه ICT در هر دو کشور است.

وی ارایه سرویس‌های ویژه به زائران در ایام اربعین را از موضوعات مهم دیگر عنوان کرد و افزود: سرویس مفقودین یکی از این سرویس هاست تا زائرانی که همدیگر را در طول مسیر گم می‌کنند یا مفقود می‌شوند با استفاده از این سرویس همسفران خود را پیدا کنند که امیدواریم این خدمات و بسیاری از سرویسهای مورد نیاز زائرین با تعامل بین اپراتورهای ایرانی و عراقی بصورت یکپارچه در این ایام پیاده‌سازی شود.

آذری جهرمی با اشاره به ظرفیت‌های شرکتهای ایرانی در حوزه ICT تصریح کرد: هیات اتصالات و اپراتورهای تلفن همراه عراق از توانمندیهای شرکتهای ایرانی در حوزه پایش فرکانسی، ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه و سایر تکنولوژیهای پیاده‌سازی شده و صنایع ارتباطی در ایران بازدید کردند تا در مورد زمینه‌های مشترک همکاری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و گسترش همکاری ها با یکدیگر مذاکره کنند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: جدای از همکاری‌های اقتصادی و تجاری و همبستگی سیاسی بین دو کشور، وجود اماکن مقدس و عتبات عالیات در ایران و عراق دلیل دیگری برای تعامل میان مردم این دو کشور است و افزایش ارتباط بین مردم، ضرورت حضور و مشارکت مهندسان حوزه ارتباطات را برای ارائه سرویس های با کیفیت ارتباطی بویژه در ایام خاص اربعین صد چندان می‌کند.


کد مطلب: 271185

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/271185/کمیته-مشترک-میان-رگولاتوری-ایران-عراق-تشکیل-می-شود

ITMen
  https://www.itmen.ir