۰

اینستاگرام انتشار تصاویر خودکشی و خودجرحی را محدودتر می‌کند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۸
مالی راسل، نوجوانی که پس از دیدن تصاویر خشن در اینستاگرام و پینترست خودکشی کرد
مالی راسل، نوجوانی که پس از دیدن تصاویر خشن در اینستاگرام و پینترست خودکشی کرد
 
آی‌تی‌من- بنا به گزارش گاردین آدام موسری، که سال گذشته پس از جدایی بنیان‌گذاران اینستاگرام از این شرکت به سمت مدیریت آن منصوب شد، وعده تغییراتی را در این شبکه اجتماعی محبوب داده است. تغییرات در اینستاگرام پس از آن آغاز شد که کاربر نوجوان انگلیسی به نام مالی راسل (Molly Russell) در سال 2017 میلادی خودکشی کرد. والدین مالی معتقدند که اقدام به خودکشی او بر اثر مشاهده تصاویر خشونت آمیز از خودآزاری و خودکشی در اینستاگرام و پینترست بوده است.

البته اینستاگرام، پیش از این انتشار تصاویر و ویدیوهای مشوق خودکشی یا خودآزاری را ممنوع کرده بود. اما موسری می‌گوید که یافتن چنین محتوا و تصاویری به منظور حذف آنها همیشه کار ساده‌ای نیست؛ ضمن اینکه کاربران باید حق داشته باشند تا جایی که انتشار دیدگاه‌های‌شان منجر به ترویج چنین خشونت‌هایی نشود، به انتشار آنها بپردازند.

یکی از این تغییرات افزودن Sensitivity screen برای تصاویر خودجرحی است که این تصاویر را محو می‌کند و تا وقتی که کاربران اعلام نکنند که می‌خواهند این تصاویر را ببینند، شفاف نمی‌شود. اینستاگرام همچنین تصاویر خشن همچون موارد خودجرحی را نه در هشتگ‌ها و نه در جست‌وجو‌ها نشان نمی‌دهد و اکانت‌های حاوی چنین تصاویری را هم در فهرست توصیه‌ها نمی‌آورد. موسری می‌گوید این تغییرات موجب می‌شود که دیدن این تصاویر برای کاربران دشوارتر از پیش شود.

اینستاگرام همچنین قصد دارد که تعداد بیشتری از مهندسان و بازرسان محتوا را استخدام کند که به طور 24 ساعته کار کنند و از انتشار تصاویر نامناسب از خودجرحی و خودکشی جلوگیری کنند.

وعده‌های موسری یک هفته پس از آن اعلام شده که مت هنکاک، وزیر بهداشت انگلیس درباره محافظت از کودکان روی اینستاگرام و فیس‌بوک هشدار داد.
موسری همچنین گفته بهتر است از کسانی که چنین تصاویری را منتشر می‌کنند و می‌توان فهمید که احتمال خودجرحی یا خودکشی آنها می‌رود محافظت کنیم.
وی می‌افزاید: در حال کار روی راه‌های بیشتری برای کمک به این افراد هستیم، ازجمله اینکه آنها را به سازمان‌های حمایتی معرفی کنیم.

وزیر بهداشت انگلستان قبلا خطاب به فیس‌بوک در بیانیه‌ای نوشته بود: خودکشی اکنون مهم‌ترین عامل مرگ جوانان و نوجوانان زیر 20 سال است. میزان خودجرحی در بیان نوجوانان به ویژه دختران نوجوان در حال افزایش است. من نیز از شنیدن خبر تراژیک خودکشی مالی راسل 14 ساله شوکه شدم. مالی فقط دو سال بیشتر از سن کنونی دختر من سن داشت و من شدیدا خواهان مراقبت و محافظت از نوجوانان‌مان هستم.
 
مرجع : The Guardian
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۱۲۰۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما