۰

انجام تست قطع اینترنت در روسیه

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۶
پوتین به همراه رییس روسکوم‌نادزور، رگولاتوری ارتباطات روسیه
پوتین به همراه رییس روسکوم‌نادزور، رگولاتوری ارتباطات روسیه

آی‌تی‌من- به گزارش بی‌بی‌سی، پیش نویس قانون ایجاد تغییرات فنی به نحوی که شبکه روسیه به طور مستقل کار کند، سال گذشته به پارلمان روسیه ارایه شده بود. بر اساس این پیش نویس به نام «برنامه ملی اقتصاد دیجیتال ملی» آی‌اس‌پی‌های روسیه باید تدابیری بیندیشند که در صورت قطع دسترسی روسیه به اینترنت از سوی قدرت‌های جهانی، شبکه داخلی این کشور سرپا بماند.

بر این اساس، روسیه قصد دارد که نسخه‌ای داخلی از سیستم آدرس‌دهی شبکه (DNS) ایجاد کند که در صورت قطع دسترسی به سرورهای خارجی، شبکه فعال بماند.

ناتو و هم‌پیمانانش تا کنون بارها روسیه را به اتهام انجام حملات سایبری و دخالت‌های آنلاین در امور کشورهای دیگر، به تحریم، تهدید کرده‌اند.

هم اکنون 12 سازمان مختلف بر روت‌سرورهای DNS نظارت دارند که هیچ کدام آنها در روسیه نیست. البته کپی‌های متعدد از آدرس‌های هسته شبکه در روسیه نگهداری می‌شود

این آزمون قرار است پیش از ماه آوریل انجام شود ولی هنوز زمان دقیق آن اعلام نشده است.

پیش‌بینی می‌شود که در این آزمون ISPهای این کشور شیوه ارسال مستقیم داده‌ها به نقاط مسیریابی تحت کنترل دولت را به اجرا بگذارند.

دولت روسیه برای بهینه‌سازی زیرساخت‌ها به منظور انجام این تغییرات و موفقیت‌آمیز بودن تست قطع اینترنت از ISPهای این کشور حمایت مالی کرده است.
 
مرجع : BBC
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۱۲۶۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما