۰
بر اساس تفاهم نامه موسسه توسعه حقوق ICT برهان و نصر تهران صورت می‌گیرد؛

ارایه مشاوره حقوقی رایگان به اعضای سازمان نصر تهران

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۹
ارایه مشاوره حقوقی رایگان به اعضای سازمان نصر تهران

با توجه به گسترش روز افزون فناوری‌های نوین در جوامع انسانی، بالاخص ظهور و بروز دنیای مجازی، ضرورت انجام تخصصی امور بیش از پیش نمایان شده است. ظهور پدیده‌هایی همچون پول الکترونیکی، فروشگاه‌های اینترنتی، مبادلات مالی آنلاین، خرید و فروش اینترنتی سهام، ارتباطات گسترده بین‌بانکی و میلیاردها تراکنش مالی که روزانه در سراسر جهان رخ می‌دهد، همگی نویدبخش دنیایی جدید است که زندگی در این دنیای جدید، نیازمند کسب دانش و آگاهی‌های تخصصی مربوط به این مقوله است.

از سوی دیگر، وجود این فضای جدید موجب بروز تهدیدات جدیدی نیز شده است، بطوری که روزانه هزاران وب‌سایت مالی و تجاری هک می‌شود و حساب‌های کاربران بسیاری مورد تعرض قرار می‌گیرد. همچنین همه زیرساخت‌های دولتی و خصوصی در معرض تهدیدات شبکه‌ای قرار دارند. در کنار همه این موارد، بسیاری از نهادها و سازمان‌ها بواسطه فقدان اطلاعات کافی در حوزه حقوق فناوری اطلاعات، بسیاری از ملاحظات حقوقی خاص این حوزه را نادیده می‌گیرند و نسبت به حقوق و تکالیف خود آگاهی کامل ندارند.

حال آنکه گاه یک چالش حقوقی می‌تواند کل یک سیستم یا سازمان را با تعهدات سنگین مالی و حقوقی و حتی کیفری مواجه سازد. بنابراین باتوجه به چالش‌های حقوقی متعدد این فضای جدید و اهمیت ویژه تراکنش‌های مالی آنلاین و قراردادهای فناوری اطلاعات، انجام یکسری اقدامات پیشگیرانه (همچون استفاده از مشاوره‌های تخصصی) جهت مقابله با تهدیدات این حوزه ضروری به نظر می‌رسد.

از این رو «سازمان نظام صنفی رایانه‌ای» با توجه به ماهیت فعالیت‌های خود که مبتنی بر خدمت‌رسانی تخصصی به نهادهای عضو و پیشگیری از تضییع حقوق اعضا و جامعه فناوری اطلاعات کشور است، کوشیده تا با ارایه یک بسته خدمات حقوقی تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، نیازهای اعضای سازمان را در زمینه های ذیل تا حد امکان رفع کند.

• قوانین و مقررات حاکم بر فضای مجازی 
• آموزش قواعد حقوقی لازم الاجرا برای کسب و کارهای اینترنتی و ابعاد حقوقی  تجارت الکترونیک، حقوق مصرف‌کننده در فروشگاه‌های اینترنتی، حریم خصوصی کاربران، قواعد حقوقی تبلیغات در بستر فضای مجازی، صیانت از حقوق مادی و معنوی نرم‌افزارهای رایانه‌ای، حقوق پدیدآورندگان نرم‌افزارهای رایانه‌ای، مالکیت فکری (کپی رایت و حق مولف) در فضای مجازی، مالکیت سورس کد نرم افزارها، فرایند بهره‌مندی از حمایت‌های قانونی پیش‌بینی شده در حقوق ایران (نحوه اخذ تاییدیه فنی از شورای عالی انفورماتیک و اخذ گواهی ثبت نرم افزارهای رایانه ای در وزارت ارشاد) و نیز قوانین و مقررات ناظر بر فعالیت‌های نرم‌افزاری

• نحوه انعقاد قراردادهای فناوری اطلاعات و ارتباطات (اعم از خرید و فروش و اجاره تجهیزات، قرارداد برنامه نویسی، طراحی و توسعه محصول، پشتیبانی و نگهداری سرویس‌ها و تجهیزات، قرارداد ارائه خدمات، مشاوره و آموزش، و ....)

• جرایم سایبری (هک و نفوذ به سامانه‌ها و دسترسی غیرمجاز، ایجاد اخلال و تخریب در داده‌ها و سامانه‌ها، سرقت اطلاعات، نقض محرمانگی و یکپارچگی داده‌ها، کلاهبرداری اینترنتی)

• قوانین و مقررات سرویس‌های هاستینگ و تامین‌کنندگان خدمات اینترنتی، مقررات فیلترینگ. 

• چالش های حقوقی کسب و کارهای نوپا (استارتاپ ها)

• برگزاری سمینارها و کارگاه های آموزشی در حوزه های مورد نیاز اعضای سازمان

• حقوق تجارت الکترونیکی و مقررات فروشگاه های اینترنتی

• حقوق تبلیغات و قواعد حقوقی دیجیتال مارکتینگ

بواسطه تفاهم‏نامه فیمابین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و موسسه توسعه حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات برهان، تیم حقوقی سازمان (متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، مشاوران حقوقی و کارشناسان رسمی دادگستری) به عنوان بازوی حمایتی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در حمایت از اعضای خود، آمادگی دارد تا نسبت به ارایه خدمات حقوقی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و بطور مشخص در زمینه‌های فوق الذکر اقدام کند.

از این رو تیم حقوقی سازمان بصورت حضوری در روزهای یکشنبه هر هفته پذیرای اعضای  صنف خواهد بود. همچنین تسهیلات ویژه دیگری در زمینه‌های وکالت در دعاوی حقوقی و کیفری اعضای سازمان، و نیز تنظیم قراردادهای تخصصی فناوری اطلاعات پیش‌بینی شده است که متقاضیان برای بهره‌مندی از این خدمات حقوقی، می‌توانند با دبیرخانه سازمان نصر تهران تماس بگیرند.
 
کد مطلب : ۲۷۱۲۹۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما