۰
اولین ملاقات رسمی با «Galaxy Tab S5e»​​​​​​​

تبلت جدید سامسونگ، «گلکسی تب S5e»​​​​​​​ رونمایی شد + ویدیو

کاوه مهدی‌زاده / مولف
تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۱۵
تبلت جدید سامسونگ، «گلکسی تب S5e»​​​​​​​ رونمایی شد + ویدیو

آیتی‌من - نامگذاری تبلت تازه‌وارد سامسونگ به Tab S5e شاید کمی گیج‌کننده باشد و اینطور تصور شود که S5e قرار است در نقش جانشین تبلت Galaxy Tab S4 وارد بازار شود؛ ولی به هیچ وجه اینگونه نیست!



 Tab S4 پرچمدار فعلی سامسونگ در بازار تبلت است و قرار است همچنان به عنوان پرچمدار سامسونگ در بازار تبلت حضور داشته باشد. در حالیکه تبلت Tab S5e قرار است در نقش یک میان‌رده راهی بازار شود. در واقع Tab S4 یک تبلت 649 دلاری است در حالیکه قیمت پایه برای تبلت‌های Tab S5e از 399 دلار شروع می‌شود و به وضوح مشخص است که این دو محصول قرار است در دو بخش و رده کاملا متفاوت و مجزا در بازار تبلت حضور داشته باشند.





اما نکته جالب اینجاست که Tab S5e با وجود قیمت به مراتب پایین‌تر و میان‌رده بودن، در ویژگی‌ها و امکانات با Tab S4 ،به عنوان پرچمدار خانواده، شباهت‌ها و نقاط مشترک بسیاری دارد: نمایشگر  10.5 اینچی از نوع sAMOLED با نسبت تصویر 16:10 و وضوح تصویر 2560 در 1600، حافظه رم 4 گیگابایتی در کنار 64 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی (در مدل 479 دلاری: 6GB حافظه رم + 128GB حافظه ذخیره‌سازی داخلی)، همان فناوری اسپیکرهای چهارگانه با صدای فراگیر و قابلیت چرخش اتوماتیک. 




در مرور تفاوت‌های دو دستگاه ابتدا به سراغ پردازنده میرویم. Tab S5e دارای یک پردازنده اسنپدراگون 670 با توان پردازشی پایینتر است که توانایی و قدرت پردازشی دستگاه را (به‌ویژه در زمان مالتی‌تسکینگ) در مقایسه با Tab S4 به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. سامسونگ برای S5e  یک باتری 7040 میلی‌آمپرساعتی در نظر گرفته در حالیکه Tab S4 مجهز به یک باتری 7300 میلی‌آمپرساعتی است. اما همین باتری کوچکتر از زاویه‌ای دیگر، به نقطه قوت مهمی برای S5e منجر شده است: وزن کمتر و ابعاد کوچکتر؛ به‌طوریکه S5e فقط 5.5 میلی‌متر ضخامت و تنها 399 گرم وزن دارد. اگر چه ضخامت کم و نازکی دستگاه باعث حذف جک هدفون شده است اما این خلا با بلوتوث و پشتیبانی از پورت USB-C به خوبی پوشش داده است.
 


ویژگی مثبت دیگر Tab S5e بهره‌مندی از اندروید 9 پای«Android 9 Pie» و رابط کاربری جدیدی است که در گلکسی S10 هم بکار گرفته شده است. بنابراین تبلت Tab S5e با گوشی پرچمدار جدید سامسونگ از لحاظ سیستم‌عامل و ویژگی‌های نرم‌افزاری کاملا مطابقت خواهد داشت. و البته بهره‌مندی از ویژگی و قابلیتی که همه منتظرش بودند: S5e نخستین تبلت سامسونگ مجهز به نسخه دوم بیکسبی «Bixby 2.0» است.

ضمنا Tab S5e مجهز به یک دوربین 13 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین 8 مگاپیکسلی در جلو با قابلیت فیلمبرداری و ضبط ویدیو با کیفیت 4K و فریم‌ریتِ 30 فریم در ثانیه است.

بنابر اعلام سامسونگ، تبلت گلکسی تب S5e، در سه-ماهه دوم سال جاری میلادی وارد بازار خواهد شد.

در ادامه شما را به تماشای ویدیوی رسمی منتشر شده توسط سامسونگ برای معرفی تبلت گلکسی تب S5e دعوت می‌کنیم.
مولف : کاوه مهدی‌زاده
مرجع : SAMSUNG
کد مطلب : ۲۷۱۳۰۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما