۰
معاون علمی ریاست جمهوری اعلام کرد:

ایجاد زیست بوم مشترک فناوری با فیلیپین

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۴
ایجاد زیست بوم مشترک فناوری با فیلیپین

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور در نشست با وزیر علوم و فناوری فیلیپین از ایجاد زیرساخت‌های تعامل‌های مشترک علمی و فناورانه بر اساس یک کمیته مشترک همکاری گفت و ادامه داد: فیلیپین به همکاری با کشورمان در حوزه‌های گوناگون فناوری پیشرفته به ویژه نانوفناوری، زیست‌فناوری، پزشکی، دارویی و علوم مغز و اعصاب آمادگی و تمایل دارد؛ این دیدار زمینه‌ای فراهم می‌کند تا ضمن گسترش همکاری‌هایی که از قبل در حوزه‌هایی چون دانشجویان داشتیم، باب همکاری‌های تازه در حوزه علوم و فناوری‌های پیشرفته، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها گشوده شود.

زیست بوم مشترک ایران و کشور فیلیپین
به گفته ستاری، کشور ایران که با منابع زیرزمینی غنی و سرشارش شناخته می‌شد، امروز سرمایه ارزنده دیگری برای تعامل با جهان دارد؛ خلاقیت و دانش جوان تحصیل‌کرده ایرانی، زبان گویای گفت‌وگو و تعامل پایدار ایران است؛ سرمایه عظیم نیروی انسانی خلاق و تحصیل کرده ایران می‌تواند محور همکاری‌های دوجانبه با دیگر کشورها باشد.

ستاری با بیان اینکه ایجاد مراکزی که یک زیست بوم مساعد برای همکاری‌های دانشی و فناورانه دو کشور را فراهم می‌سازد جز محورهای تعامل با فیلیپین است، ادامه داد: ایجاد و توسعه پارک‌های علم و فناوری، کارخانه‌های نوآوری، مراکز رشد، شتاب‌دهنده‌ها و بسترهای تبادل دانش، فناوری و محصولات دانش بنیان در مدار همکاری‌های ایران و فیلیپین است. رویدادهای نمایشگاهی و برنامه‌های علمی و فناوری مشترک دنبال می‌شود تا یک تحول را در اقتصاد و جایگاه علمی و فناوری دو کشور به وقوع بپیوندد.

حمایت از مهم‌ترین دارایی کشور یعنی جوانان
معاون علمی و فناوری، از حرکت ایران بر مدار یک تحول اقتصادی و گذار از منبع‌محوری به اقتصاد دانش محور گفت: نگاه نو مبتنی بر شناخت جایگاه نوآوری، امروز به باور و حمایت از مهم‌ترین دارایی کشور یعنی جوانان خلاق و تحصیل‌کرده رسیده است؛ ۴۱ پارک فناوری ۴ هزار و ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان و شمار بالای استارت آپ ها که از مرز ۶ هزار عبور کرده است، درنوردیدن قله‌های تازه نوآوری را سهل کرده است و کشور را در دست یافتن به اقتصاد دانش‌بنیان همراهی می‌کند. این اقتصاد مملو از حرف‌های تازه و دستاوردهای جدید است.

وی همچنین از دست برتر ایران در اشاعه و توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات گفت و ادامه داد: مشارکت بیش از ۵۰ درصدی ایرانی‌ها در بستر اینترنت، نقش بالای زبان فارسی به عنوان نهمین زبان فعال جهان وب و حضور فعالانه کاربران در فضای دیجیتال، فرصتی ارزشمند برای توسعه دانش، فناوری و کسب‌وکارهای مبتنی بر حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فراهم آورده است.

کار بنیادین و پایه‌ای روی استعدادها از دوره دانش آموزی
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، یکی از رموز موفقیت ایران در حوزه نانوفناوری کار بنیادین و پایه‌ای روی استعدادها از دوره دانش آموزی تا سطح تولید علم و راه‌اندازی شرکت‌ها ارزیابی کرد و گفت: گرچه فرآیند توسعه این محیط در برخی حوزه‌های فناوری مانند نانو، سابقه‌ای طولانی‌تر دارد، اما ایران در برخی از حوزه‌های فناوری نخستین گام‌های توسعه و پیشرفت را می‌پیماید. رسالت دولت در این خصوص، هموار کردن مسیر، هدایت، سامان دهی و توسعه زیرساخت‌های لازم است.

 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۷۱۶۵۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما