۰
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:

رویکرد دولت حمایت قاطع از شرکت‌های دانش‌بنیان است

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۱
رویکرد دولت حمایت قاطع از شرکت‌های دانش‌بنیان است

سورنا ستاری در بازدید از پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد و واحدهای فناور در یاسوج اظهار داشت: در وضعیت کنونی کشور توسعه و رشد این مراکز نقش قابل توجهی در اقتصاد خواهد داشت.

وی افزود: هم اینک تجاری سازی فناوری به یکی از مباحث کلیدی در دنیا تبدیل شده به طوری که افزایش توان تجاری سازی فناوری به منزله افزایش توان رقابتی در بازار جهانی است و باعث افزایش درآمد ملی کشورها می شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ابراز داشت: تنظیم و تسهیل گری محیط کسب و کار از جمله پرداخت تسهیلات مورد نیاز به نخبگان در مراکز علمی و فناوری به منظور تقویت حوزه دانش بنیان در اقتصاد کشور تا حصول نتیجه، از راهبردهای اصلی این معاونت است.

رییس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین با تشریح مشکلات، رسیدگی بیشتر به واحدهای فناور را خواستار شد.

سید شمس الدین هاشمی افزود: هم اکنون 13 واحد فناور و سه شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان مستقر است.

وی تصریح کرد: با استقرار و فعالیت این شرکت‌ها و واحد‌ها برای 70 نفر با مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا شغل ایجاد شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اضافه کرد: این شرکت‌ها در زمینه‌های تجهیزات پزشکی، گیاهان دارویی، کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی و فناوری اطلاعات و ارتباطات در حال فعالیت و انجام کار‌های تحقیقاتی و پژوهشی هستند.

هاشمی ادامه داد: علاوه بر شرکت‌ها و واحد‌های فناوری 2 مرکز رشد در شهر‌های یاسوج و گچساران نیز فعالیت می کنند.

سورنا ستاری در سفر یک روزه خود به همراه جمعی از مدیران و مسئولان با محصولات تولیدی شرکت های دانش بنیان و فناور استان کهگیلویه و بویراحمد و آخرین دستاوردهای این شرکت ها آشنا شدند.
 
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۷۱۶۶۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما