۰
دو روز پس از آغاز تست در رسانه‌های آمریکایی

نمایشگر سامسونگ گلکسی فولد شکست!

تاریخ انتشار
جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۸
نمایشگر سامسونگ گلکسی فولد شکست!

آی‌تی‌من- سامسونگ گوشی گلکسی فولد را که قرار است یک هفته دیگر رسما به بازار وارد شود، روز دوشنبه گذشته برای بررسی در اختیار رسانه‌های آمریکایی گذاشت. اما تنها دو روز بعد از این موضوع گزارش برخی رسانه‌ها نشان داد که بخش مرکزی و تاشوی این گوشی در شرایط استفاده طبیعی در معرض شکستگی قرار می‌گیرد.
 
برخلاف سایر گوشی‌های هوشمند معمولی که نمایشگر‌شان با یک لایه شیشه محافظ بادوام پوشانده می‌شود، در گوشی Galaxy Fold از یک لایه محافظ پلاستیکی قابل انعطاف استفاده شده و در صورت خش برداشتن صفحه، بدون نیاز به تعویض کل نمایشگر، قابل جایگزینی است.

برخی روزنامه نگارانی که این گوشی را بررسی کرده‌‌اند می‌گویند که با برداشتن این لایه محافظ، قطعات حساس نمایشگر در معرض آسیب قرار می‌گیرد. مشکل اینجاست که در نظر اول، شاید کاربران متوجه اهمیت این لایه محافظ نشوند و گمان کنند که باید آن را بکنند. مارکیز برونلی، که بررسی این گوشی را روی یوتیوب منتشر کرده نیز مشکل مشابهی داشته و هشدار داده که این صرفا یک لایه محافظ معمولی، مشابه آنچه شرکت‌ها روی نمایشگر گوشی‌های نو می‌کشند نیست و نباید برداشته شود.

 گروه دیگری هم گزارش داده‌اند که در حین استفاده معمولی از گوشی، نمایشگر آن با مشکل مواجه شده است. برای مثال، تاد هسلتون، خبرنگار CNBC گفته است که لایه محافظ را برنداشته اما نیمی از نمایشگر این گوشی از کار افتاده است.

مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ نیز در توییتی اعلام کرده که گوشی گلکسی فولدی که برای تست در اختیار داشته، در عرض دو روز شکسته است.

سامسونگ در بیانیه‌ای که پس از این گزارش‌ها منتشر کرده، اعلام کرد: تعداد محدودی از اولین نمونه‌های گلکسی فولد برای بررسی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت و ما گزارش‌هایی درباره نمایشگر اصلی این گوشی دریافت کردیم. بخش‌های مشکل دار را به طور کامل بررسی می‌کنیم تا دلیل این موضوع را دریابیم.

سامسونگ اعلام کرده که دوان این گوشی تست شده و تا 200 هزار بار باز و بسته شدن گوشی، یا به عبارتی 100 بار باز و بسته شدن در روز به مدت 5 سال، مشکلی ایجاد نمی‌شود.

البته تعدادی از روزنامه نگارانی که این گوشی‌ را برای بررسی در اختیار گرفته‌اند مشکلی گزارش نکرده‌اند. برای مثال گوشی در اختیار سی‌نت بدون مشکل کار کرده است.

گوشی گلکسی فولد آمار فوق‌العاده‌ای از پیش فروش را در آمریکا به جای گذاشته و در عرض چند روز تمامی موجودی ارایه شده، پیش خرید شده است. اما این گوشی تا روز 26 آوریل به فروشگاه‌ها روانه نمی‌شود. همچنین طبق برنامه‌ریزی‌ها این گوشی روز سوم ماه مه در بخش‌هایی از اروپا به معرض فروش گذاشته می‌شود.

گلکسی فولد که یک گوشی لوکس محسوب می‌شود، در امریکا به مبلغ 1980 دلار و در بریتانیا به قیمت 1800 پوند و در سایر کشورهای اروپا به مبلغ 2000 یورو به فروش خواهد رسید. این گوشی همچنین با طرح بیمه Samsung Care+ عرضه می‌شود که مواردی همچون تعمیر نمایشگر شکسته یا آب خوردگی گوشی را در برمی‌گیرد. جالب اینکه بر خلاف گوشی‌های پیشرفته کنونی، گلکسی فولد ضدآب نیست.

اما این نخستین گوشی پرچمدار سامسونگ نیست که با مشکل فنی مواجه می‌شود. در سال 2016 نیز گوشی گلکسی نوت 7 مشکل باتری داشت که سامسونگ را مجبور به دو بار فراخوان و در نهایت جمع‌آوری گوشی از سطح بازار کرد و این غول تکنولوژی کره‌ای دیگر  نمی‌خواهد دردسر مشابهی را تجربه کند. به ویژه در شاخه جدید گوشی‌های تاشو که رقبایی همچون هواوی منتظر لغزش رقیب هستند.
 
 
 
مرجع : The Guardian
کد مطلب : ۲۷۱۷۱۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما