کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آیفون ۱۰؛ پرفروش‌ترین گوشی سال ۲۰۱۸

Mashable , 14 ارديبهشت 1398 ساعت 19:40

مترجم : ساحره چمنی

مؤسسه تحقیقاتی کانترپوینت آماری از پرفروش‌ترین گوشی‌های دنیا در سال ۲۰۱۸ منتشر و آیفون ۱۰ را به عنوان پرفروش‌ترین گوشی این سال معرفی کرده است.



آی‌تی‌من- بر اساس گزارشی که موسسه کانترپوینت منتشر کرده است، آیفون ۱۰ در حالی عنوان پرفروش‌ترین گوشی سال گذشته را به خود اختصاص داده که بازار چین در این آمار قرار نگرفته است.

بعد از آیفون ۱۰، سه گوشی دیگر اپل جایگاه دوم تا چهارم را به خود اختصاص داده‌اند و  «شیایومی ردمی 5A» در جایگاه پنجمین گوشی پرفروش دنیا قرار گرفته است.

گزارش کانترپوینت همچنین حاکی از آن است که پرفروش‌ترین گوشی‌ هوشمند در بازار چین با بازار جهانی متفاوت است؛ پرفروش‌ترین گوشی در بازار چین، R15 محصول شرکت چینی اوپو است و آیفون ۱۰، جایگاه دوم پرفروش‌ترین گوشی‌ها را در بازار چین دارد. همچنین دو گوشی دیگر میان‌رده اوپو با نام‌های A5 و گوشی اقتصادی A83‌، جزو پرفروش‌ترین‌های بازار چین به شمار می‌روند.

گزارش‌ها حاکی است که اپل از سه مدل گوشی آیفون که رتبه پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار جهانی را به خود اختصاص داده‌اند، ۱۰۰ میلیون دستگاه به‌فروش رسانده است. این در حالی است که آمار فروش آیفون XS Max و آیفون XR بیش از ۱۶ میلیون دستگاه برآورد شده است.

بر اساس اطلاعاتی که در گزارش کانترپوینت آمده است نام اپل با ۶ گوشی هوشمند پرفروش و نام سامسونگ با سه گوشی پرفروش در جدول پرفروش‌ترین‌های سال ۲۰۱۸ آمده است.

اگر به آمار فروش بازار چین بپردازیم خواهیم دید که از بین ۱۰ گوشی که نام آن‌ها در لیست پرفروش‌ترین موبایل‌های فروخته شده در چین دیده می‌شود، هشت شرکت تولیدکننده بومی چین هستند و دو گوشی آیفون ۱۰ و آیفون ۸ پلاس جزو پرفروش‌‌ترین‌ها در بازار چین اعلام شده است.

جالب است به این نکته توجه کنیم که هواوی با اینکه رتبه دوم فروش گوشی در بازار دنیا را دارد، در لیست ۱۰ گوشی پرفروش بازار چین دیده نمی‌شود.

گزارش‌ها حاکی است که هواوی توانسته ۱۳ میلیون دستگاه گوشی هوشمند پی ۲۰ لایت در بازار دنیا به‌فروش برساند. بااین وجود، این حجم فروش برای قرار گرفتن نام این گوشی هوشمند هواوی در فهرست پرفروش‌ترین‌های بازار کافی نیست.

 


کد مطلب: 271874

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/271874/آیفون-۱۰-پرفروش-ترین-گوشی-سال-۲۰۱۸

ITMen
  https://www.itmen.ir