۰

صاحب سایت جعلی ثبت‌نام خودرو بازداشت شد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۵
عکس تزیینی است
عکس تزیینی است

آی‌تی‌من- سرهنگ کاظمی‌گفت: فردی ۳۵ ساله با ایجاد سایت جعلی شبیه سایت یکی از گروه‌های خودرو سازی اقدام به ثبت نام خوردو کرد و از این طریق از شهروندان پول می‌گرفت.

وی ادامه داد: با طرح شکایتی از یک شرکت خودروسازی مبنی بر اینکه فردی ناشناس بصورت غیرقانونی اقدام به طراحی سایتی شبیه سایت فروش محصولات آن شرکت را کرده است و اقدام به اخذ پول و ثبت نام متقاضان می‌کند.

رییس پلیس فتا تهران افزود: پس از شنیدن شکایت نماینده شرکت شاکی، تیمی ‌از کاراگاهان پلیس اقدامات و تجسس‌های خود را آغاز کردند در روند تحقیقات، ماموران دریافتند فرد کلاهبردار علاوه بر تبلیغ و ثبت نام در سایت از طریق شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام با ایجاد کانال تبلیغاتی اقدام به جذب متقاظی نموده و پس از ارتباط‌گیری با افراد خریدار آنها را به سایت جعلی خود هدایت  و با ثبت نام از آنها مبالغی را دریافت می‌کند و پس از واریز پول با بلاک‌کردن صفحه اجتماعی آنها دیگر خبری از خودرو و خدمات بعدی نیست.

این مقام انتظامی‌بیان داشت: ماموران با پیگیری‌های فنی و پلیسی موفق به شناسایی هویت متهم (ب ت) ساکن تهران محله ستارخان شده و طی یک اقدام پلیسی متهم در مخفیگاه خود شناسایی و به پلیس انتقال یافت سپس با هماهنگی دستگاه قضایی سایت جعلی نیز مسدود شد.

کاظمی‌گفت: متهم در اظهارات خود عنوان داشت چون بازار خرید و فروش خودرو با قیمت ارزانتر باعث جذب مشتریان زیادی می‌شود اقدام به طراحی سایتی شبیه یکی از سایت‌های گروه خودرو سازان کردم و با این ترفند تعدادی از کاربران که متقاضی ثبت نام و خرید محصولات خودرویی بودند از آنها پول می‌گرفتم و انگیزه‌ام فقط کسب درآمد بود.

رییس پلیس فتا تهران به شهروندان متذکر شد: شهروندان و کاربران گرامی ‌در اینگونه موارد بایستی با مراجعه به نمایندگی‌های مجاز از نحوه ثبت نام و طرح‌های جدید و همچنین آدرس صحیح اینترنتی نمایندگی‌های مجاز فروش محصولات خودرویی اقدام تا از درست بودن آدرس و سایت اطمینان حاصل کرده و هیچگاه به تبلیغات فریبنده و اغواکننده در شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکند.
 
مرجع : پلیس فتا
کد مطلب : ۲۷۱۸۹۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما