۰

با فرودگاه بین‌المللی اهواز بیشتر آشنا شوید

تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۵
با فرودگاه بین‌المللی اهواز بیشتر آشنا شوید
 
فرودگاه بین‌المللی اهواز با کد یاتا AWZ و کد ایکائو OIAW، دارای باند نشست و برخاست هواپیما به عرض 45 متر و طول 3400 متر است و از طریق تاکسی و اتوبوس به راحتی برای مسافران قابل دسترسی است.

مترو فرودگاه اهواز به زودی بهره‌برداری خواهد شد.
 
امکانات
فرودگاه بین المللی اهواز دارای تسهیلات و امکانات زیر است:
● رستوران و فست فود
● اینترنت پرسرعت
● پارکینگ
● شعب بانک و دستگاه‌های خودپرداز
● مراکز خرید 24 ساعته
● مرکز فوریت‌های پزشکی
● بخش امانت بار
مسیرهای پروازی
شرکت‌های هواپیمایی ایران‌ایر، آسمان، ماهان، کاسپین، ایران ایرتور، آتا، نفت، کیش ایر، اترک، قشم ایر، تابان و زاگرس، از شرکت های هواپیمایی فعال در فرودگاه بین المللی اهواز هستند.
از این فرودگاه به مقاصد تهران، اصفهان، یزد، شیراز، رشت، مشهد، کیش، عسلویه، خارک، شیراز، سیری، دبی، کویت پروازهایی صورت می‌گیرد.

برای مشاهده پروازهای این فرودگاه و خرید بلیط هواپیما اهواز می‌توانید به فلایتیو، مراجعه کنید. همچنین اگر اهل سفرهای زمینی هستید نیز می‌توانید از بلیط اتوبوس برای سفر به این شهر استفاده کنید.
 
حواشی
5 مرداد 1393 مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های ایران از مشخص شدن برنامه زمانبندی دقیق برای جابه‌جایی فرودگاه اهواز، در پی کشف چاه نفت در این فرودگاه خبر داد.

مخزن میدان نفتی اهواز به طول 70 کیلومتر و عرض 10 تا 15 کیلومتر، یکی از سوپر مخزن‌های دنیا محسوب می‌شود که در 40 سال گذشته به دلیل ناهماهنگی‌های صورت گرفته بافت شهری به سمت این مخزن نفتی کشیده شده است.

از آنجا که برای توسعه‌ی میدان باید دکل در منطقه فرودگاه مستقر شود، توافقاتی میان این فرودگاه و وزارت نفت برای ساخت فرودگاه اهواز در یک منطقه دیگر صورت گرفته است.


 
کد مطلب : ۲۷۲۰۲۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما