۰

تسهیل صدور ضمانت‌نامه‌های اعتباری و بانکی برای شرکت‌های دانش بنیان

تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۲
تسهیل صدور ضمانت‌نامه‌های اعتباری و بانکی برای شرکت‌های دانش بنیان

آی‌تی‌من- به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، رضا قربانی در نشست مسوولان این صندوق با شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه تجهیزات دوار و نیروگاهی با اشاره به اینکه صدور ضمانت‌نامه‌های اعتباری از قبیل گشایش اعتبار داخلی می‌تواند به عنوان جایگزینی برای تسهیلات در تامین مواد اولیه مورد مصرف در شرکت‌های دانش بنیان باشد، درباره چگونگی دریافت ضمانت نامه‌های اعتباری از بانک‌‌ها گفت: در این زمینه طی تفاهم‌نامه‌هایی که با بانک‌ها به امضا رسانده‌ایم، ابتدا صندوق، اعتبارسنجی اولیه را انجام می‌دهد و حد اعتباری برای شرکت‌ها مشخص می‌کند و سپس سریعا با یک نامه به صورت مستقیم جهت دریافت ضمانت‌نامه به بانک معرفی می‌شوند.

وی افزود: همچنین تسهیل در صدور ضمانت نامه بانکی از طریق مدل مشارکت در میزان ودیعه یکی از برنامه‌های صندوق نوآوری است، یعنی صندوق در بخشی از ودیعه‌گذاری که به نوع ضمانت‌نامه بستگی دارد، مشارکت می‌کند. بدین ترتیب به حفظ نقدینگی شرکت‌های دانش بنیان و تسهیل در ارائه ضمانت‌نامه کمک خواهد کرد.

وی در ادامه به رایزنی‌های صندوق نوآوری و شکوفایی با تعدادی از بانک‌ها برای استقرار در محل این صندوق برای خدمات‌رسانی به شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: با تدبیری که اندیشیده شده است، شعب این بانک‌ها در حال انتقال به مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان هستند. همچنین شرکت‌های دانش بنیان، علاوه بر بهره‌مندی از خدمات بانکی در محل صندوق می‌توانند به نزدیک‌ترین شعبه بانکی مراجعه و ضمانت‌نامه مورد نیاز خود را سریعا دریافت کنند. در این زمینه تفاهم لازم با بانک‌های سراسر کشور انجام شده است.
 
کد مطلب : ۲۷۲۰۳۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما