کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هواوی علامت تجاری سیستم‌عامل هونگ‌منگ را ثبت کرد

Gizmochina , 6 خرداد 1398 ساعت 19:31

 در پی تحریم‌های آمریکا، هواوی Hongmeng را به عنوان سیستم عامل اختصاصی خود معرفی کرد.



آی‌تی‌من- هواوی که پیشتر اعلام کرده بود سیستم عامل اختصاصی خود را ارایه می‌کند و گوشی‌هایش را بر پایه این سیستم‌عامل عرضه خواهد کرد، حالا نام تجاری هونگ منگ را به عنوان سیستم عامل خود به ثبت رسانده است.

گزارش‌ها حاکی است که هواوی نشان تجاری هونگ‌ منگ را بیست و چهارم اوت ۲۰۱۸ به ثبت رسانده و تا سال ۲۰۲۹ این علامت تجاری معتبر خواهد بود.

بر اساس گزارش مدیران هواوی، سیستم‌عامل هونگ ‌منگ احتمالا تا اوایل سال آینده میلادی یا نهایتا بهار معرفی خواهد شد.

پس از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه هواوی و قطع همکاری گوگل با این شرکت، امکان استفاده از سرویس‌های خاص آندرویید مثل پلی استور و یوتیوب برای این شرکت چینی وجود نخواهد داشت و به‌همین دلیل هواوی به‌دنبال سیستم‌عامل جایگزین برای گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، رایانه‌ها و سایر محصولات هوشمند خود است. براساس تحریم‌های اعمال‌شده، شرکت‌های آمریکایی حق فروش نرم‌افزار و سخت‌افزار را به هواوی ندارند.

گزارش‌ها حاکی است که هونگ‌منگ هم‌اکنون در مرحله تست‌های اولیه قرار دارد و به‌عنوان یک سیستم‌عامل یکپارچه در پلتفرم‌های مختلف از جمله گوشی‌های هوشمند، رایانه‌ها، تبلت‌ها، تلویزیون‌ها، خودروها و دستگاه‌های پوشیدنی هوشمند مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

مدیرعامل هواوی ادعا می‌کند که این سیستم‌عامل با تمامی اپلیکیشن‌های اندروید و اپلیکیشن‌های تحت وبی که در فروشگاه اپ‌گالری هواوی منتشر شده‌اند، سازگاری دارد.
 


کد مطلب: 272079

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/272079/هواوی-علامت-تجاری-سیستم-عامل-هونگ-منگ-ثبت

ITMen
  https://www.itmen.ir