کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خروج داوطلبانه تراشه‌ساز چینی از بورس نیویورک

South China Morning Post , 10 خرداد 1398 ساعت 20:42

در پی تشدید جنگ تجاری آمریکا و پکن و افزایش فشارهای دولت ترامپ بر شرکت‌های فناوری چینی، بزرگ‌ترین شرکت تراشه‌ساز چین برای خروج داوطلبانه از بورس نیویورک درخواست داد.



آی‌تی‌من- شرکت بین‌المللی تولید نیمه‌هادی SMIC روز جمعه گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که برای خروج از لیست شرکت‌های مورد معامله در بازار سهام نیویورک روز سوم ژوئن (3 روز دیگر) درخواست خود را به کمیسیون معاملات سهام (SEC) ارایه خواهد کرد و معاملات سهام این شرکت از 13 ژوئن متوقف خواهد شد.

این شرکت که سهامش ابتدا در بورس هنگ کنگ عرضه شده، با شرکت‌هایی مثل کوالکام و تگزاس اینسترومنتز همکاری دارد. کوالکام، هواوی و شرکت بلژیکی Imec که در حوزه فناوری نانو فعال است، جزو سهامداران SMIC هستند.

البته این شرکت در بیانیه اعلام خروجش اشاره به جنگ تجاری بین دو کشور آمریکا و چین نکرده و مواردی همچون محدود بودن سهام‌های مورد معامله در آمریکا در مقایسه با حجم معاملات جهانی سهام این شرکت و هزینه‌های بالای فعالیت در بورس نیویورک اعلام کرده است. سخنگوی این شرکت نیز گفته است: تصمیم به خروج از بورس نیویورک، مربوط به مدت‌ها قبل است و ارتباطی با جنگ تجاری و ماجرای تحریم هواوی ندارد.

وی افزود: اجرای این تصمیم نیازمند زمان طولانی برای آماده‌سازی بوده است و هم‌زمانی این اتفاق با جنگ تجاری دو کشور تصادفی است.

شرکت SMIC در سال  2018 میلادی 3.36 میلیارد دلار درآمد و 746.7میلیون دلار سود داشته است و درآمد فصل اول سال جاری آن هم 668.9 میلیون دلار اعلام شده که 19 درصد نسبت به مدت مشابه در سال  ماقبل کاهش نشان می‌دهد.

 


کد مطلب: 272098

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/272098/خروج-داوطلبانه-تراشه-ساز-چینی-بورس-نیویورک

ITMen
  https://www.itmen.ir