کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استفاده از هزاران صفحه کاغذ برای گزارش شبکه ملی اطلاعات

مهر , 24 خرداد 1398 ساعت 22:42

دو نهاد مسوول ساماندهی فضای مجازی و دولت الکترونیکی کشور، با پرینت (اتلاف) هزاران صفحه کاغذ، درباره وضعیت شبکه ملی اطلاعات با هم گفت‌وگو کرده‌اند.


 
آی‌تی‌من - در پی انتقادات از وضعیت شبکه ملی اطلاعات و زیر سوال بردن پیشرفت 80 درصدی این پروژه، سازمان فناوری اطلاعات گزارشی را به بیت رهبری ارسال کرده است که این گزارش برای بررسی بیشتر در اختیار مرکز ملی فضای مجازی قرار گرفته است. اما معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این گزارش در حد یک فایل پاورپوینت است.

عباس آسوشه در این‌باره به خبرگزاری مهر گفت: گزارشی که از وزارت ارتباطات به دست ما رسیده یک پاورپوینت و فایل ارایه است و یک گزارش رسمی فنی و دارای ابعاد پروژه‌ای نیست. این گزارش از طرف بیت رهبری برای مرکز ملی فضای مجازی ارسال شده و این مرکز موظف به بررسی آن است. از این رو مرکز ملی فضای مجازی جلساتی را با ۴ نفر از اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی در این باره تشکیل داده و تصمیماتی نیز در این مورد اتخاذ شده است. از سوی دیگر یک جلسه نیز با وزیر ارتباطات و معاونان این وزارتخانه داشته‌ایم و موارد و سوالاتمان را درباره این گزارش و چارچوب آن مطرح کرده‌ایم.

در واکنش به ادعای پاورپوینت بودن گزارش ارسالی به مرکز ملی فضای مجازی، امیر ناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات عکسی از حجم این گزارش منتشر کرد. عکسی که بیش از 100 زونکن حاوی هزاران صفحه سند و گزارش را نشان می‌دهد. ناظمی همچنین از تیتر خبری پشتیبان شبکه ملی اطلاعات یک پاورپوینت است گلایه کرد.

نکته قابل تامل این که سازمان فناوری اطلاعات مسوول توسعه دولت الکترونیکی است. مرکز ملی و شورای عالی فضای مجازی نیز مسوول رشد و توسعه و گسترش ظرفیت‌های مثلت فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح جامعه است. اما نظام اداری ایران و انتقادات از حجم گزارش وزارت ارتباطات سبب شده تا این دو نهاد با اتلاف هزاران صفحه کاغذ (به جای بهره بردن از روش‌های الکترونیکی) با هم گفت‌وگو کنند.

 


کد مطلب: 272202

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/272202/استفاده-هزاران-صفحه-کاغذ-گزارش-شبکه-ملی-اطلاعات

ITMen
  https://www.itmen.ir