۰
با وجود کاهش فروش گوشی‌های پرچمدار

اپل همچنان نصف سهم بازار موبایل دنیا را دارد

تاریخ انتشار
شنبه ۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۵
اپل همچنان نصف سهم بازار موبایل دنیا را دارد

آی‌تی‌من- بر اساس گزارش کانترپوینت، میزان فروش گوشی‌های پرمیوم در طول سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۸ حدود ۸ درصد کاهش یافته است. گوشی‌های پریمیوم به دستگاه‌هایی اطلاق می‌شود که قیمت آن‌ها بیشتر از ۴۰۰ دلار است.

بر اساس آمارها تا یکی دو سال پیش کسانی که از گوشی‌های آیفون استفاده می‌کردند، به شکل میانگین حدود دو سال این دستگاه‌ها را نگه می‌داشتند و بعد از این زمان برای خرید مدل گوشی جدیدشان برنامه‌ریزی می‌کردند. اما حالا این بازه زمانی به حدود سه سال یا حتی بیشتر افزایش یافته و این موضوع به کاهش ۲۰ درصدی میزان فروش آیفون منجر شده است.

اما آمارها نشان داده که بیشتری میزان فروش گوشی‌های پریمیوم مربوط‌ به بازار آمریکای‌ شمالی و بعد از آن بازار چین است. باوجوداین، در فصل اول ۲۰۱۹، بازار چین نیز دستخوش تغییراتی شده و به‌تبع افت فروش در بازارهای جهانی، با کاهش فروش گوشی‌های پریمیوم در بازار چین نیز رو‌به‌رو هستیم.

جالب است بدانید که هواوی عنوان سومین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند پریمیوم در بازار جهان را دارد. این کمپانی با عرضه گوشی‌هایی با دوربین پیشرفته و نیز دوربین‌های لایکا توانست جایگاه خوبی در بازار دنیا به خود اختصاص دهد. هواوی همچنین در بازار چین از اپل پیشی گرفت و جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است.

با این حال تحریم‌های تجاری آمریکا علیه هواوی بر بازار فروش جهانی این کمپانی چینی تأثیرگذار خواهد بود. گوشی‌های پریمیوم حدود ۱۸ درصد حجم عرضه گوشی‌های هوشمند هواوی را تشکیل می‌دهد و معمولا برای چینی‌ها سودآور است. با افت فروش گوشی‌های پریمیوم، انتظار می‌رود این کمپانی چینی برای جبران هزینه‌ها در آینده، هزینه‌های بازاریابی و بخش تحقیق‌وتوسعه را کاهش دهد.

اگرچه هواوی در بازار موبایل دنیا با مشکل روبه‌رو شده، اما سامسونگ شرایط بهتری دارد و از مشکلاتی که برای هواوی به وجود آمده سود می‌برد. 

گزارش‌ها حاکی است که حدود ۲۵ درصد گوشی‌های پریمیوم که در فصل اول ۲۰۱۹ در بازارهای جهانی عرضه شده‌ را گوشی‌های سری گلکسی سامسونگ تشکیل می‌دهند. 

از سوی دیگر تحلیل‌ها و بحث‌های کارشناسی زیادی ارایه شده که حکایت از انتقاد از آیفون‌های اپل دارد و تحلیلگران گلکسی اس ۱۰ را به آیفون ترجیح داده‌اند و معتقدند که این گوشی نسبت به آیفون ارزش خرید بیشتری دارد. همین تحلیل‌ باعث شده سامسونگ بتواند بیشترین سهم بازار گوشی‌های هوشمند پرچمدار را در طول یک سال گذشته به خود اختصاص دهد.

سامسونگ در طول یک دهه گذشته توانست ارزش برند خود را در بازار جهانی افزایش دهد و این موضوع باعث شده که حالا عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی در دنیا را به خود اختصاص دهد و هرچه بهای گوشی‌های این برند افزایش می‌یابد، از میزان کاربرانش در سراسر دنیا نسبت به سایرین کاسته نمی‌شود. در این میان اپل و هواوی نیز توانسته‌اند با افزایش ارزش برندشان سهم خوبی از بازار دنیا را در اختیار بگیرند. اما نباید افزایش ارزش برندهای چینی را نیز دست کم گرفت؛ مثلا کمپانی وان‌پلاس توانست در این زمینه به موفقیت دست یابد. این شرکت چینی نه‌تنها در بازار فروش جهانی نام خود را در بین پنج شرکت‌کننده پرفروش بازار قرار داد؛ بلکه توانست فروش درخورتوجهی را در بازار آمریکای‌شمالی تجربه کند. از زمان عرضه وان‌پلاس ۶ تی در بازار هند، این گوشی هوشمند توانسته عنوان پرفروش‌ترین گوشی پریمیوم را در این کشور ازآنِ خود کند که شامل فصل اول ۲۰۱۹ نیز می‌شود. 

بر این اساس کارشناسان معتقدند پس از عرضه گوشی‌هایی که از سرویس‌های شبکه 5G پشتیبانی می‌کنند بتوانند آمار فروش گوشی‌های پریمیوم را افزایش دهند و انتظار می‌رود تمام گوشی‌های 5G که در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به بازار عرضه می‌شوند، گوشی بالارده باشند.


 
مرجع : Science Daily
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۲۲۸۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما