۰
به دلیل تحریم‌ها و ممنوعیت فیس‌بوک

کیف پول کالیبرا در ایران ارایه نمی‌شود

چین، هند، کره شمالی و ایران از جمله کشورهایی هستند که در فهرست ممنوعیت استفاده از کیف پول کالیبرا قرار می‌گیرند
تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۵
کیف پول کالیبرا در ایران ارایه نمی‌شود
 
آی‌تی‌من- فیس‌بوک سه‌شنبه گذشته رمزارز لیبرا و کیف‌پول دیجیتال کالیبرا را معرفی و اعلام کرد که از سال آینده، با این فناوری‌ها قصد متحول کردن خدمات مالی در سرتاسر کره خاکی را دارد و می‌خواهد به 1.7 میلیارد انسان فاقد حساب بانکی خدمات تبادل مالی ارایه کند. اما شاید برای تمامی این افراد کار به همین راحتی نباشد. زیرا کسانی که دسترسی قانونی به فیس‌بوک ندارند، از استفاده از این رمزارز بی نصیب می‌مانند.

یک سخنگوی کالیبرا در این رابطه به تک‌کرانچ گفت: این کیف پول دیجیتال در تعدادی از بازارهایی که استفاده از رمز‌ارزها را غیر‌قانونی اعلام کرده‌اند یا تحت تحریم‌های ایالات متحده هستند، ارایه نخواهد شد.

این سخنگو در ادامه افزود: بلاک‌چین لیبرا جهانی خواهد بود، اما بسته به تشخیص ارایه دهندگان خدمات کیف پول، ممکن است در برخی مناطق این خدمات عملیاتی نشود. کالیبرا در کشورهای تحت تحریم آمریکا یا کشورهایی که رمز‌ارزها را ممنوع کرده‌اند، ارایه نمی‌شود.

بر اساس این گزارش، هندوستان  به عنوان بزرگ‌ترین بازار فیس‌بوک، از جمله کشورهایی است که ارز دیجیتالی را غیرقانونی اعلام کرده است.

بانک مرکزی هندوستان گفته است که علاقه ندارد رمز‌ارزها مثل یک بیماری واگیردار در این کشور گسترده شوند. ماه گذشته میلادی نیز لایحه‌ای تدوین شد که بر اساس آن، کسانی که به استخراج، نگهداری، خرید، انتقال، صدور یا معامله با رمزارزها بپردازند، به تحمل 10 سال حبس محکوم خواهند شد. به این ترتیب مردم هندوستان دسترسی به این رمزارز و کیف پول کالیبرا نخواهند داشت.

از سوی دیگر، فیس‌بوک اعلام کرده که امکان تبادل لیبرا روی اپلیکیشن‌های مسنجر و واتس‌اپ وجود خواهد داشت و این، بر ابهام ماجرای لیبرا در هندوستان افزوده است؛ زیرا هم اکنون واتس‌اپ در این کشور خدمات تبادل مالی را در قالب سرویس WhatsApp Pay ارایه می‌کند.
 
علاوه بر این کشورهای چین، کره شمالی و ایران نیز به دلیل تحریم‌ها یا ممنوعیت استفاده از فیس‌بوک، از این پول دیجیتالی محروم خواهند بود.
 
مرجع : TechCrunch
کد مطلب : ۲۷۲۳۱۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما