۰
دادستان کل کشور:

وزارت ارتباطات برای مدیریت فضای مجازی بیشتر تلاش کند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۵۰
حجت الاسلام محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور
حجت الاسلام محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور

آی‌تی‌من- حجت الاسلام محمد جعفر منتظری با بیان اینکه مدیریت فضای مجازی در اختیار دستگاه قضایی نیست افزود: وزارت ارتباطات و فناوری گام‌هایی را در مدیریت فضای مجازی برداشته ولی این اقدامات متناسب با حملات سایبری دشمن نیست و باید پدافند ما متناسب با پدافند دشمن باشد.

وی ادامه داد: دشمن از طریق فضای مجازی به اتاق فرزندان ما نفوذ کرده و می‌خواهد از این طریق اتحاد و همدلی بین مردم را برهم بزند.

دادستان کل کشور بیان کرد: دشمن همچنین با فشارهای اقتصادی بدنبال ایجاد جو روانی و نارضایتی در بین مردم است تا از این طریق برای برآوردن مقاصد سیاسی خود استفاده کند ولی غافل از اینکه مردم ایران در مدت این ۴۰ سال همه سختی ها و مشکلات را پست سر گذاشته و اسیر توطئه‌های دشمن نخواهد شد.

دادستان کل کشور نفوذ و ایجاد اختلاف بین دستگاه‌ها را از اهداف شوم دشمن دانست و گفت: دشمن از این طریق هم به هدف خود نمی‌رسد چرا که سربازان گمنام امام زمان با نفوذ در بخشی از فضای سایبری دشمن ضربه مهلکی زدند و تعدادی از جاسوسان سایبری را شناسایی کردند.

وی مبارزه با فساد اقتصادی در کشور را یادآور شد و گفت: برای مبارزه با فساد اقتصادی ابتدا باید دادگستری‌ها از فساد اداری و مالی مبرا باشند تا بتوان فساد مالی و اداری دیگر دستگاه‌ها را اصلاح کرد.

منتظری افزود: با دستمال آلوده نمی‌توان آلودگی دیگر دستگاه‌ها را پاک کرد و باید کاری کرد تا کوچک‌ترین تخلف و انحراف مالی در دستگاه‌ها مهار شود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه نظارت بر دادسراها باید تقویت شود، افزود: یکی از وظایف قوه قضاییه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است ولی پیشگیری یک مقوله فرا‌حوزه‌ای است و دستگاه قضایی به تنهایی نمی‌تواند در پیشگیری از جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی موفق عمل کند.

منتظری اعلام کرد: در صورت تعامل و همکاری دیگر دستگاه‌ها بیش از ۵۰ درصد پرونده‌های مربوط به آسیب های اجتماعی کاهش می‌یابد.

 
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۷۲۴۰۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما