۰

مایکروسافت به عضویت انجمن XR درآمد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۷
مایکروسافت به انجمن XR پیوست
مایکروسافت به انجمن XR پیوست

آی‌تی‌من- انجمن XR یا XRA حالا شرکت مایکروسافت را نیز در میان اعضای خود می‌بیند. این انجمن را شرکت‌های سونی، گوگل، فیس‌بوک، HTC Vive و سامسونگ بنیان‌گذاری کرده‌اند.

این انجمن تجاری حامی منافع شرکت‌های است که توسعه دهندگان اصلی و پیشگام دو فناوری واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) محسوب می‌شوند. با پیوستن مایکروسافت به این انجمن، هایدی هولمن، مشاور مدیرکل این شرکت به عنوان نماینده مایکروسافت به عضویت هیات مدیره XRA درخواهد آمد.

اهداف انجمن XRA مواردی همچون ترویج توسعه و انتخاب مسوولانه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در سطح جهان با تجربیات موفق، گفت‌وگو در میان سهامداران، تحقیقات در کنار ارایه منابع لازم برای محققان، سیاست‌گذاری و ترویج همکاری در صنعت XR بیان شده است.

این گروه یک راهنمای راه‌اندازی با نام XR Primer نیز منتشر کرده که شامل مروری از تجربیات موفق برای توسعه‌دهندگانی است که تازه کار در زمینه VR و AR را آغاز کرده‌اند. این سند 38 صفحه‌ای همچنین به توضیح کامل فناوری‌های مرتبط با XR نیز پرداخته است. توضیح اینکه XR یک نام کلی برای کل نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای مرتبط با فیلترینگ واقعیت (reality filtering) است.

مایکروسافت در بیانیه‌ای خبری که منتشر کرده، اعلام کرده که از امور مربوط به سیاست‌گذاری،  پیشنهادها و امور مربوط به ارتباط با دولت انجمن XR پشتیبانی خواهد کرد.

انجمن XRA همچنین درصدد تعریف و ترویج استانداردهایی است که می‌تواند رشد جهانی این صنعت را تضمین کند.
 
مرجع : Business Insider
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۲۴۹۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما