۰

اقدام عجیب کارکنان نیروگاه هسته‌ای اوکراین برای استخراج رمز ارز

تاریخ انتشار
شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۲
استخراج رمز ارز در نیروگاه هسته ای اوکراین
استخراج رمز ارز در نیروگاه هسته ای اوکراین
 
آی‌تی‌من- تحقیقات را در این زمینه، سرویس مخفی اوکراین (SBU) به عهده دارد و از آنجا که نیروگاه‌های هسته‌ای در رده زیرساخت‌های حیاتی رده بندی می‌شوند، این سازمان در پی یافتن نشانه‌هایی از درز احتمالی اطلاعات طبقه‌بندی شده از فعالیت‌های این نیروگاه است.
 
بازرسان سازمان اطلاعات اوکراین در حال بررسی این هستند که آیا مهاجمان سایبری از تجهیزات استخراج رمزارزها به عنوان دروازه‌ای برای ورود به شبکه نیروگاه و سرقت اطلاعات آن استفاده کرده‌اند یا نه. اطلاعات سامانه‌های دفاعی فیزیکی این نیروگاه، می‌تواند هدفی وسوسه کننده برای مهاجمان سایبری باشد.
 
بنا به گفته مقامات اوکراینی، این اتفاق در ماه ژوییه، در نیروگاه هسته‌ای نزدیک شهر یوژنوکرینسک در جنوب این کشور رخ داده است. هنوز مشخص نیست که این موضوع چگونه کشف شده، اما در روز دهم ژوییه، سرویس مخفی اوکراین کنترل به این نیروگاه وارد شده و کامپیوترها و تجهیزات ویژه ماینینگ را ضبط کرده است. البته این تجهیزات در دفاتر مدیریتی نیروگاه قرار داشته، نه در شبکه صنعتی آن.
 
این نخستین بار نیست که کارکنان سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف از امکانات محل کار خود برای ماینینگ سوءاستفاده می‌کنند. در ماه فوریه 2018 نیز مقامات روس مهندسان مرکز هسته‌ای روسیه را به اتهام استفاده از سوپرکامپیوتر این مرکز برای استخراج رمزارز دستگیر کردند. یک ماه پس از آن نیز مقامات استرالیاتی، تحقیقات خود را درباره مورد مشابهی در دفتر هواشناسی آغاز کردند.
 
همچنین در آوریل 2018 یک نفر از کارکنان سازمان ملی تحقیقات فیزیک هسته‌ای رومانی که در محل کارش اقدام به استخراج رمزارز می‌کرد، شناسایی شد. رسانه‌های محلی گزارش کردند که این کارمند تجهیزات ماینینگ را به به شبکه برق این سازمان متصل کرده بود که این شبکه، برق یکی از قدرتمندترین لیزرهای جهان را تامین می‌کند.
 
 
مرجع : ZDNet
کد مطلب : ۲۷۲۶۸۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما