۰

انتشار روزانه اخبار و اطلاعات آلودگی و آسیب‌پذیری فضای سایبری کشور از سوی مرکز ماهر

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۰
انتشار روزانه آلودگی و آسیب‌پذیری فضای سایبری
انتشار روزانه آلودگی و آسیب‌پذیری فضای سایبری

آی‌تی‌من- مرکز ماهر با راه‌اندازی سامانه رصد ماهر، اطلاعات پویای مربوط به آسیب‌پذیری‌ها و آلودگی‌های فضای سایبری کشور را روزانه منتشر خواهد کرد.

در این سامانه ناهنجاری‌های یک ماه اخیر، نقشه شبکه‌های بات، توزیع آلودگی در کشور و شبکه‌های C&C منتشر می‌شود.

در بخش ناهنجاری‌ها، با تحلیل و بررسی رفتار‌های گذشته هر آسیب‌پذیری یا بات، مواردی که رفتار ناهنجار داشته‌اند مشخص شده‌اند.

در این سایت درباره نقشه شبکه‌های بات این توضیح آمده است: بات‌نت‌ها شبکه‌هایی هستند که با در اختیار گرفتن مجموعه‌ای از کامپیوترها که بات نامیده می‌شوند، تشکیل می‌شوند. این شبکه‌ها توسط یک یا چند مهاجم که Botmasters نامیده می‌شوند، با هدف انجام فعالیت‌های مخرب کنترل می‌گردند. سرور شبکه‌های بات به عنوان سرور فرمان و کنترل (C&C) شناخته می‌شود، که معمولا از طریق IRC و اغلب برای مقاصد بدخواهانه، مانند DDoS می‌تواند گروه را از راه دور کنترل کند.در نقشه منتشر شده، پراکندگی سرورهای فرمان و کنترل بات که بیشترین فعالیت را در ایران داشته‌اند، نشان داده شده است.

براساس اطلاعات این سایت تعداد IPهای آسیب‌پذیر در روز گذشته: 275 هزار و 545، درهفته گذشته: 749 هزار و 231 و در ماه گذشته یک میلیون و 933 هزار و 127 مورد بوده است.

تعداد آسیب پذیری ها

تعداد IPهای آلوده به بدافزار نیز در روز گذشته 296 هزار و 566، در هفته گذشته یک میلیون و 147 هزار و 642 و در ماه گذشته 4 میلیون و 24 هزار و 247 مورد بوده است.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به بخش آمار سایت مرکز ماهر مراجعه کنند.

 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۲۶۸۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما