۰
رییس جمهور در مراسم افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی روستایی:

با توسعه فضای مجازی و استارتاپ‌ها، روستایی محصولش را در هرجایی می‌فروشد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۴
رییس جمهور در مراسم افتتاح پروژه های روستایی
رییس جمهور در مراسم افتتاح پروژه های روستایی

آی‌تی‌من- امروز و در میان طرح‌های افتتاح شده، دسترسی ۳۲۵ روستا به شبکه ملی اطلاعات و همچنین ۶۰۹ روستا به پوشش تلفن همراه در سیستان و بلوچستان، دسترسی ۲۳۶ روستا به شبکه ملی اطلاعات در آذربایجان غربی و دسترسی ۳۲۳ روستا به شبکه ملی اطلاعات در استان لرستان را دیده می‌شود.
 
دلالی با فضای مجازی از بین می‌رود
حسن روحانی در مراسم افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی روستایی با بیان اینکه روستای ما امروز هم در زمین، هم در هوا، هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی به شهر و دنیا متصل شده است، گفت: امروز روستا با یک جاده خوب و گاهی اوقات آسفالته به شهر متصل است آب، برق و گاز دارد. امروز روستای ما به دنیا متصل است. امروز در هر کجا باشید با تلفن همراه و اینترنت با دنیا وصل هستید و عکس و خبر مشاهده می‌کنید.

رییس جمهور با بیان اینکه کار عظیمی در زیرساخت روستا از طریق تلفن همراه و اینترنت صورت گرفته است، افزود: امروز روستایی ما یک گردشگر اروپایی را به خانه خودش دعوت می‌کند و گردشگر به آن خانه می‌رود، غذایش را می‌خورد و محصول خود را می‌فروشد. اگر می‌خواهیم دلالی را از بین ببریم، راهش فضای مجازی و همین استارتاپ‌ها هستند. روستایی با اینها می‌تواند محصول خود را به راحتی در هر کجایی می‌خواهد بفروشد. 
 
گزارش وزیر ارتباطات به رییس جمهور
رییس جمهور همچنین در حاشیه  این مراسم از نمایشگاهی که از دستاوردهای وزارتخانه‌های نیرو، نفت، راه و شهرسازی، ارتباطات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در حوزه توسعه زیربنایی روستاهای کشور طی ۶ سال گذشته انجام شده بازدید کرد و در جریان این بازدید، وزرای مربوطه از دستاوردها، عملکردها و خدمات زیربنایی وزارت متبوع خود در توسعه روستایی گزارشی ارایه کردند.

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در جریان این بازدید گفت: در ابتدای دولت یازدهم 4500 روستا به تلفن همراه دسترسی داشتند که امروز این رقم به 34 هزار و 90 روستا رسیده است. در نتیجه در حالی که متوسط اتصال روستاها تا قبل دولت یازدهم 900 روستا در سال بود، در دولت یازدهم و دوازدهم به طور متوسط 4031 روستا در سال به شبکه تلفن ثابت متصل شده‌اند.

وی درباره اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات نیز گفت: در ابتدای دولت یازدهم هیچ روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل نشده بود. در ابتدای دولت دوازدم 18 هزار و 100 روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده بودند که امروز این عدد به 30799 روستا رسیده است که شامل 78 درصد روستاهای کشور می‌شود.

وزیر ارتباطات ادامه داد: در نتیجه اتصال روستاها، 19 هزار و 250 مدرسه روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و تنها 3825 روستا باقی مانده است. این مدارس می‌توانند ثبت‌نام‌ها و فرایندهای مورد نیاز خود را به صورت الکترونیکی انجام داده و امکان آموزش الکترونیکی نیز فراهم است.

جهرمی ادامه داد: 17 هزار و 492 خانه بهداشت روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل است و تنها 891 روستا باقی مانده است.

 
کد مطلب : ۲۷۲۶۹۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما