۰
رییس کمیسیون کسب‌وکارهای دانش‌بنیان اتاق ایران:

به دنبال تحریک تقاضا برای شرکت‌های استارتاپی هستیم

تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۷
افشین کلاهی، رییس کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان اتاق ایران
افشین کلاهی، رییس کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان اتاق ایران

آی‌تی‌من- کلاهی با تاکید بر این موضوع که در حوزه تصمیم‌گیری برای شرکت‌های دانش‌بنیان، «تحریک تقاضا» مورد غفلت قرارگرفته است، این موضوع را یکی از مهم‌ترین دستور کارهای کمیسیون کسب‌وکارهای دانش‌بنیان اتاق ایران در دوره نهم اعلام کرد.

رییس کمیسیون کسب‌وکارهای دانش‌بنیان در دوره نهم حل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی دانش‌بنیان و بهبود فضای کسب‌وکار آن‌ها را از مهم‌ترین برنامه‌های این کمیسیون در دوره نهم اعلام کرد و در همین زمینه گفت: در حال حاضر اکوسیستم استارتاپی برای شرکت‌های دانش‌بنیان شکل گرفته است و این اکوسیستم مشکلات خاص خود را دارد؛ متأسفانه قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان در اجرا با مشکلات بسیاری مواجه است و در عمل این قانون درگیر بروکراسی شده است.

به گفته کلاهی، صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دو مجری اصلی قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان هستند که هرکدام سازوکارهای مخصوص به خود را دارند که باعث شده ارزیابی شرکت‌ها، ارایه خدمات به استارتاپ‌های نوپا و دریافت تسهیلات زمان‌بر شود. از طرفی گاهی دقت لازم در تشخیص اینکه کدام بنگاه اقتصادی دانش‌بنیان است یا خیر به کار گرفته نمی‌شود.
 
او خاطرنشان کرد: در همین راستا یکی از مهم‌ترین اهداف تأسیس کمیسیون کسب‌وکارهای دانش‌بنیان در اتاق ایران این بوده که با شناسایی عوامل مخل در کسب‌وکار شرکت‌های دانش‌بنیان، امور جاری آن‌ها را تسهیل کند.

رییس کمیسیون کسب‌وکارهای دانش‌بنیان اتاق ایران با تأکید بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های تشکل‌های حوزه دانش‌بنیان تصریح کرد: با توجه به حضور کمیته‌های تخصصی در تشکل‌ها و از آنجایی‌ که تشکل‌های بخش خصوصی بهتر شرکت‌ها را می‌شناسند و در ارایه نظرات خود بدون هیچ‌گونه جانب‌داری نظر می‌دهند، می‌توان از این ظرفیت برای ارزیابی فنی بنگاه‌های اقتصادی استفاده کرد.

کلاهی همچنین با تأکید بر این موضوع که در حوزه تصمیم‌گیری برای شرکت‌های دانش‌بنیان، «تحریک تقاضا» مورد غفلت قرارگرفته است، این موضوع را یکی از مهم‌ترین دستور کارهای کمیسیون کسب‌وکارهای دانش‌بنیان اتاق در دوره نهم دانست و گفت: در اکوسیستم استارتاپی تمام انرژی مسئولان و فعالان این حوزه این است تا شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت شوند و محصول و نوآوری داشته باشند؛ درصورتی‌که فراهم کردن بازار برای فعالان این عرصه نادیده گرفته شده است. در همین زمینه کمیسیون کسب‌وکارهای دانش‌بنیان اتاق ایران در نظر دارد تا بخش خدمات و صنایع در حوزه بازارهای سنتی را ترغیب به استفاده از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان کند.

 
کد مطلب : ۲۷۲۷۱۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما