۰

آسیب‌پذیری USBAnywhere، امنیت بیش از ۴۷ هزار سرور Supermicro را تهدید می‌کند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۴
آسیب‌پذیری USBAnywhere، امنیت بیش از ۴۷ هزار سرور Supermicro را تهدید می‌کند
آسیب‌پذیری USBAnywhere، امنیت بیش از ۴۷ هزار سرور Supermicro را تهدید می‌کند

آی‌تی‌من- به گزارش مرکز افتا، به نقل از وب‌سایت ZDNet، وصله‌های مربوط به رفع آسیب‌پذیری‌های USBAnywhere منتشر شده‌اند اما کارشناسان امنیتی و Supermicro توصیه می‌کنند تا دسترسی‌های اینترنت به رابط مدیریت BMC محدود شوند.

BMCها بخشی از IPMI یا Intelligent Platform Management Interface هستند. IMPI یک استاندارد و مجموعه‌ای از ابزارها است که معمولا در سرورها یافت می‌شود و به مدیران سیستم اجازه می‌دهد تا سیستم را با دسترسی راه دور، در یک سطح پایین و مستقل از سیستم‌عامل مدیریت کنند. در هسته تمامی IPMIها BMCها قرار دارند که میکروکنترلرهایی تعبیه شده در مادربرد هستند که دارای پردازنده، سیستم ذخیره‌سازی و رابط LAN مجزا هستند. بدلیل سطح دسترسی آن‌ها، دسترسی به رابط BMC محدود شده است و با یک گذرواژه که معمولا تنها ادمین سیستم شرکت از آن اطلاع دارد، امن شده‌اند.

آسیب‌پذیری‌های کشف شده که USBAnywhere نام دارند، ویژگی USB مجازی در Firmware را تحت تاثیر قرار می‌دهند. این ویژگی به ادمین سیستم اجازه می‌دهد تا یک USB را به رایانه شخصی خود وصل کند، اما آن را به عنوان یک USB مجازی متصل به یک سیستم از راه دور مشاهده کند و داده‌ها را از USB محلی به USB مجازی انتقال دهد. این ویژگی یک برنامه جاوا کوچک است که در سیستم‌های مبتنی بر Supermicro وجود دارد.

پژوهشگران امنیتی چهار نقص زیر را در فرایند احرازهویت این برنامه جاوا کشف کرده‌اند:
•    استفاده از متن ساده در احرازهویت،
•    ترافیک شبکه رمزگذاری نشده،
•    رمزگذاری ضعیف،
•    دورزدن فرایند احرازهویت.

تمامی این چهار آسیب‌پذیری در بردهای Supermicro سری X۹، X۱۰ و X۱۱ با انتشار وصله‌های مربوطه رفع شده‌اند. بر اساس گزارش پژوهشگران، با اسکن پورت ۶۲۳ TCP در اینترنت، بین ۴۷ الی ۵۵ هزار رابط Supermicro از طریق اینترنت در دسترس و در معرض خطر هستند.

 
کد مطلب : ۲۷۲۷۴۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما