۰
پس از 15 ماه از آغاز ثبت‌نام

تنها 15 درصد دارندگان کد بورسی در سجام احراز هویت شدند

تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۵
تنها 15 درصد دارندگان کد بورسی در سجام احراز هویت شدند

آی‌تی‌من- آمار اعلام شده از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) حکایت از استقبال ضعیف از طرح ثبت‌نام در سامانه سجام دارد.

براساس اعلام سمات، حسین فهیمی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در نشست هم‌اندیشی مدیران شرکت‌های خدمات بر خط بازار سرمایه گفت: هم اکنون یک میلیون و 600 هزار نفر درسامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) ثبت نام کرده‌اند.
این در حالی است که براساس اطلاعات سازمان بورس تاکنون حدود 11 میلیون نفر کد بورسی دریافت کرده‌اند و به این ترتیب تنها 14.5 درصد آنها نسبت به ثبت‌نام در سامانه سجام اقدام کرده‌اند.

براساس این گزارش شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به منظور ارائه خدمات زیرساختی یکپارچه و فراگیر به فعالان بازار سرمایه به ویژه سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی و ایجاد درگاه واحد خدمات دهی به تمامی ارکان بازار، نهادهای مالی، ناشران و مخصوصا سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی، سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) را راه‌اندازی کرد.

این سامانه در راستای قوانین و مقررات حوزه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم راه اندازی شده است.

مطابق ضوابط حاکم، اخذ هرگونه خدمات پایه برای تمامی مشتریان حقیقی و حقوقی منوط به ثبت اطلاعات و شناسایی اشخاص مذکور می باشد. با راه اندازی این سامانه هر شخص، تنها با یک بار ثبت اطلاعات و شناسایی امکان برخورداری از کلیه خدمات بازار سرمایه را خواهد داشت.

ثبت‌نام در این سامانه خرداد سال 1397 آغاز شد و قرار بود ظرف 6 ماه این عملیات به پایان برسد.

براساس اعلام سمات، حسین فهیمی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در نشست هم‌اندیشی مدیران شرکت‌های خدمات بر خط بازار سرمایه با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم شرکت سپرده‌گذاری مرکزی فراهم کردن زیر ساخت‌های توسعه بازار سرمایه است، گفت: شرایط برای ارائه خدمات مبتنی بر ارزش افزوده در بازار فراهم شده است و شرکت‌های OMS می توانند از این خدمات بهره ببرند.

وی با بیان اینکه هم اکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) ثبت نام کرده اند، افزود: در حال حاضر به طور متوسط روزانه ۱۰ هزار نفر ثبت نام اولیه خود را در این سامانه انجام می‌دهند.

مدیرعامل سمات گفت: در بخش احراز هویت بیش از ۹۵۰ دفتر پیشخوان در سراسر کشور و ۵۸۰ دفتر از شعب منتخب شرکت‌های کارگزاری فعال هستند که در آینده نزدیک یک بانک بزرگ نیز مسئولیت احراز هویت سهامداران را برعهده خواهد گرفت.

 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۲۸۲۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما