۰
با وجود رای دیوان عدالت اداری مبنی بر توقف حکم برکناری مدیرعامل جدید

مینا مهرنوش از مدیرعاملی رایتل کنار رفت

تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۲
استعفای مینا مهرنوش از مدیریت عاملی رایتل
استعفای مینا مهرنوش از مدیریت عاملی رایتل

آی‌تی‌من- مهرنوش در حالی استعفا داد و البته بلافاصله این استعفا از سوی شستا مالک اپراتور سوم پذیرفته شده که با دستور دیوان عدالت اداری، برکناری مینا مهرنوش از مدیرعاملی رایتل با حکم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی موقتا متوقف شده بود.

دیوان عدالت اداری شعبه ۲۹ دیوان عدالت اداری برای بررسی شکایت رایتل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دستور داد به طور موقت حکم برکناری مدیرعامل رایتل اجرایی نشود.

پیش از این وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به طور علنی با مدیرعاملی مهرنوش در اپراتور سوم تلفن همراه، به دلیل نداشتن تخصص و سابقه مرتبط مخالفت کرد و با این حال گفت این اپراتور در انتخاب مدیرعامل مختار است.

اما این اختیار بلافاصله از سوی کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سلب شد. این کمیسیون در مصوبه‌ای همه اپراتورهای دارای پروانه از رگولاتوری با بیش از 500 هزار کاربر را موظف کرد برای تعیین مدیرعامل، صلاحیت فنی مورد نظر این سازمان را احراز کرده و در واقع تاییدیه بگیرند. بلافاصله رگولاتوری با استناد به این قانون تازه، رای به برکناری مدیرعامل رایتل داد اما این شرکت این حکم را غیرقانونی دانست و دربرابر اجرای آن مقاومت کرد.
 
دلیل استعفای مهرنوش
مدیرعامل مستعفی اپراتور رایتل گفت: با وجود اعلام رای دیوان عدالت اداری مبنی بر لغو مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، قصد ادامه همکاری با رایتل را ندارم.

مینا مهرنوش به خبرگزاری مهر گفت: من در تاریخ ۲ شهریور ماه به صورت قانونی حکم مدیر عاملی را داشته‌ام اما سازمان تنظیم مقررات با دستور شبانه آقای جهرمی در تاریخ ۲۴ شهریور مصوبه ای عجولانه و غیر کارشناسی را تنظیم کردند که با دستور موقت، دیوان عدالت اداری مصوبه دیروز متوقف شده است.

وی گفت: آقای وزیر ادعا می کنند که مدیرعامل یک اپراتور باید کارشناس فنی باشد در حالی که خود ایشان که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند سابقه تخصصی به غیر از عضو هیئت مدیره رایتل ندارند .

مدیرعامل رایتل گفت: از آنجا که قطعا اجازه فعالیت موثر به من داده نخواهد شد و این برای رایتل به صرفه و صلاح نیست، قصد ادامه همکاری با رایتل را ندارم و کسی باید در مدیر عاملی رایتل حضور داشته باشد که منافع سهامداران و بیمه شدگان را به منافع شخصی خود ترجیح دهد.

مهرنوش گفت: مطالب خیلی زیادی وجود دارد که الان بیانش به صلاح شرکت رایتل نیست. به زودی بعد از این که شرکت به وضعیت عادی و ثبات تجاری برگشت در مورد این موضوعات حتما اطلاع رسانی خواهم کرد؛ ای کاش آقای وزیر ارتباطات و مدیرعامل مخابرات، با وجود این‌همه مشکلات مردم در حوزه اینترنت و زیر ساخت‌های ارتباطی به جای تمرکز بر تخریب یک مدیرعامل زن و تهدید شرکت رایتل به امور روی زمین مانده مردم بپردازند.
 
شستا سریعا موافقت کرد
بلافاصله پس از انتشار خبر استعفای مهرنوش، روابط عمومی شستا اعلام کرد که با این استعفا موافقت شده است: «با توجه به اینکه تمرکز شستا در مجموعه‌های خود به ویژه رایتل باعنایت به وضعیت مالی گذشته به بهبود عملکرد، افزایش راندمان، کارآیی و ارتقاء سود عملیاتی است و با عنایت به ملاحظات بوجود آمده، با استعفای سرکارخانم مینا مهرنوش موافقت شد».

نکته قابل تامل این است که به نظر می‌رسد با توجه به طرح شکایت در دیوان عدالت اداری از سوی رایتل، مهرنوش قصد جدایی از این شرکت را نداشت اما پس از انتشار گسترده حکم دیوان، او مجبور به استعفا شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چند روز پیش به صورت زنده در اینستاگرام با مردم درباره افت کیفیت دیتای موبایل گفت‌وگو کرد و گفت: بازنگری در پهنای باند فرکانسی اپراتورها در دست اقدام است. این منطقی نیست شبکه‌ای که به شدت ظرفیت خالی دارد، یک پهنای باند فرکانسی داشته باشد و برابر همان مقدار، اپراتوری که تعداد مشترکان بسیار بیشتری دارد از پهنای باند بهره ببرد. این اقدامی است که اکنون به شکل جدی در مجموعه اپراتورهای ما در حال انجام و پیگیری است.

در همان زمان این طور به نظر رسید که منظور وزیر ارتباطات از اپراتوری با ظرفیت خالی، رایتل است و اعلام بررسی کاهش ظرفیت پهنای باند این اپراتور در اوج اختلاف نظر با وزارت ارتباطات، جالب توجه بود.
 

 
کد مطلب : ۲۷۲۸۷۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما