۰

هفت میلیون نفر معطل صدور کارت ملی هوشمند هستند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۰
سیف الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال
سیف الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال

آی‌تی‌من- پس از اعمال تحریم‌ها از سوی امریکا، واردات کارت خام جهت صدور کارت ملی هوشمند غیر ممکن و مقرر شد این کارت‌ها در داخل تولید شود. اما هنوز چاپخانه دولتی ایران موفق به تولید کارت ملی هوشمند نشده و میلیون‌ها نفر معطل دریافت کارت خود هستند.

سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال در این باره گفت: حدود ۷ میلیون نفر در حال حاضر در سراسر کشور در نوبت دریافت کارت هوشمندملی هستند.

وی در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص مشکلات پیش آمده و انتظار طولانی مدت برخی از هموطنان در مورد دریافت کارت هوشمند ملی گفت: قرار شد که برای رفع مشکل صدور کارت هوشمند ملی از کارت تولید داخل استفاده شود و برای این منظور هم کارت به تولید داخل رسید و تا کنون ۲۰۴هزار قطعه کارت هوشمندملی تولید داخل صادر شده و به متقاضیان تحویل داده شده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال اعلام کرد: چنانچه کارت تولید داخل به موقع و به اندازه مورد نیاز تولید شود و در اختیار ما قرار گیرد، ثبت احول این ظرفیت را دارد برای تمام افرادی که در نوبت هستند، کارت صادر کند و همچنین تمام جامعه هدف که شرایط دریافت کارت هوشمند ملی را دارند، نیز پوشش دهد و پروژه صدور کارت هوشمند ملی را در زمان مقرر به پایان برساند.

ابوترابی تاکید کرد: سالانه حدود یک و نیم میلیون نفر واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی (کارت اولی ها شامل افراد ۱۵سال تمام) وارد چرخه دریافت کارت می‌شوند.

وی تصریح کرد: سازمان ثبت احوال این آمادگی را دارد که در ماه دو و نیم میلیون قطعه کارت هوشمند ملی را صادر کند و این امر نیازمند همکاری های لازم از سوی چاپخانه است که کارت تولید داخل را در اختیار ما قرار دهد.

کارت هوشمند ملی مهمترین کارت هویتی افراد است و افراد باید برای دریافت این کارت، خودشان به مراکز اعلام شده مراجعه کنند زیرا اثر انگشت آنها به منظور احراز هویت اخذ می‌شود. همچنین در این کارت‌ها امضای الکترونیکی نیز درنظرگرفته شده است که باید توسط خود افراد ثبت شود.

حدود ۶۴ میلیون نفر افراد بالای ۱۵ سال در کشور واجد دریافت کارت هوشمند ملی هستند.
 

 
مرجع : ايرنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۲۸۸۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما