کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افت 3.2 درصدی فروش گوشی در سال ۲۰۱۹

TechRadar , 8 مهر 1398 ساعت 18:30

بر اساس گزارش مؤسسه‌ تحقیقاتی گارتنر میزان فروش گوشی در طول چند ماه گذشته حدود ۳.۲ درصد کاهش یافته است.



آی‌تی‌من- افزایش قیمت جهانی گوشی از یک سو و عدم نوآوری در گوشی‌های جدید باعث شده تا کاربران زمان بیشتری از گوشی‌های قدیمی‌شان استفاده کنند. به این ترتیب میزان فروش گوشی در طول امسال به طرز بی‌سابقه‌ای کاهش یافته است و تعداد کمی از کاربران اقدام به خرید گوشی جدید کرده‌اند.

بر این اساس مؤسسه‌ گارتنر پیش‌بینی کرده که در طول سال جاری میلادی میزان فروش گوشی با کاهش ۳.۲ درصدی روبه‌رو شود؛ به این ترتیب به نظر می‌رسد در طول سال‌های گذشته این اولین بار است که میزان فروش گوشی با چنین کاهشی روبه‌رو می‌شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تعداد گوشی‌های فروخته شده در سال ۲۰۱۹ یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون دستگاه برآورد شود این در حالی است که سال گذشته این رقم یک میلیارد و ۸۱ میلیون دستگاه بود. با این حال پیش بینی می‌شود که سال آینده میزان فروش گوشی در دنیا با افزایش روبه‌رو شود. این در حالیست که سال ۲۰۱۸ نیز آمار فروش گوشی های موبایل به شدت کاهش یافته بود و این بدان معناست که سال ۲۰۱۹ از آن هم عملکرد بدتری داشته و میزان فروش نامناسبی را به نام خود ثبت کرده است.

پیش‌تر نیز بسیاری از محققان و پژوهشگران در مؤسسات آماری و تحقیقاتی برآورد و اعلام کرده بودند که فروش و عرضه گوشی‌های هوشمند در بازارهای جهانی تحت تأثیر عوامل مختلفی همچون اشباع بازار موبایل، کاهش قابل توجه در تکنولوژی‌های جدید و منحصر به فرد، جنگ تجاری میان چین و آمریکا، اعلام تحریم و محدودیت فعالیت و فروش محصولات شرکت‌های چینی همچون هواوی و در نهایت بحران‌های اقتصادی در بسیاری از کشورها که توان مالی خریداران و کاربران محصولات تکنولوژی را کاهش می‌دهد، ریزش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

حالا تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده از سوی کارشناسان و تحلیلگران بازارهای جهانی فعال در مؤسسه گارتنر نشان می‌دهد که آمار فروش گوشی‌های موبایل از آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی تاکنون وضعیت خوبی نداشته و با اینکه هنوز آماری از میزان فروش شرکت‌های مختلف در سه ماهه سوم سال منتشر و ارائه نشده است، اما به نظر می رسد که روند رو به رشدی نداشته باشد و وضعیت به همین شکل باقی بماند.

این کارشناسان با تحلیل و بررسی وضعیت و میزان فروش برندهای مختلف، برآورد و اعلام کرده‌اند که گوشی‌های موبایل در شش ماهه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی نیز فروش قابل توجه و روند رو به رشدی را تجربه نخواهند کرد و بدین ترتیب تصویر و آینده روشنی در انتظار آنها نخواهد بود.

بر اساس گزارش سایت FierceElectronics، این موسسه همچنین در گزارش خود پیش‌بینی کرده است که فروش گوشی‌های موبایل تا پایان سال جاری میلادی شاهد یک کاهش ۳.۲ درصدی در مقایسه با سال گذشته خواهد بود که بدین ترتیب سال ۲۰۱۹ را بدترین سال از لحاظ میزان فروش گوشی های موبایل در جهان نامگذاری می کند.

البته برخی از کارشناسان و تحلیلگران از احتمال بازگشت تدریجی روند فروش موبایل در بازارهای جهانی به سمت و سوی مثبت و صعودی سخن گفته اند که دلیل آن توسعه و برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G است. انتظار می رود بازارهای فروش موبایل به لطف این تکنولوژی شاهد تغییر و تحولات مثبت و جدیدی باشند و از روند نزولی کنونی خود خارج شوند.

 


کد مطلب: 272881

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/272881/افت-3-2-درصدی-فروش-گوشی-سال-۲۰۱۹

ITMen
  https://www.itmen.ir