۰

همه گوشی‌هایی که اندروید 10 را دریافت می‌کنند

تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۸
گوشی هایی که اندروید 10 را دریافت می‌کنند
گوشی هایی که اندروید 10 را دریافت می‌کنند

آی‌تی‌من- اندروید 10 از ویژگی‌های خاصی برخوردار است و بسیاری از کاربران به دلیل قابلیت‌هایی که این نسخه دارد، منتظر عرضه آن هستند تا با به‌روزرسانی به نسخه جدید بتوانند از امکانات آن بهره ببرند. یکی از بهترین ویژگی‌های اندروید ۱۰، پشتیبانی آن از حالت تاریکی سراسری است. به این معنا که دیگر حالت تاریکی به برخی برنامه‌ها و یا بخش‌های سیستم‌عامل محدود نمی‌شود؛ بلکه کل فضای سیستم‌عامل پس از فعال شدن این حالت تیره خواهد شد. یکی دیگر از قابلیت‌های اندروید 10، استفاده از ژست‌های حرکتی به جای کلیدهای ناوبری سابق است. اگر تمایل داشته باشید با ژست‌های حرکتی گوشی اندرویدی خود را کنترل کنید، می‌توانید با سوایپ به سمت بالا به صفحه هوم بروید. به چپ و راست سوایپ کنید تا به عقب برگردید و همچنین می‌توانید به بالا سوایپ کرده و مکث کنید تا منوی مولتی تسکینگ برایتان باز شود. به این ترتیب حتی کلید بازگشت که تقریبا در همه گوشی‌های اندرویدی قبل دیده می‌شد، در اندروید ۱۰ وجود ندارد.

گوگل
گوشی‌هایی که از این نسخه پشتیبانی می‌کنند به ترتیب پیکسل 3a و پیکسل 3a ایکس ‌ال، پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ‌ال، پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ‌ال، پیکسل و پیکسل ایکس ال هستند که از دیروز این نسخه برای آنها ارایه شده و جزو اولین گوشی‌هایی هستند که از نسخه 10 اندروید برخوردار می‌شوند

سامسونگ
پیشتر اسامی گوشی‌های سامسونگ که به روز رسانی جدید اندروید را دریافت می‌کنند منتشر شد و باعث اعتراض بسیاری از کاربرانی شد که از گوشی‌های قدیمی‌تر این برند استفاده می‌کنند. 

ظاهرا فقط گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ و ۱۰ پلاس و S10e، گلکسی نوت ۱۰، گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس و گلکسی نوت ۹ به روز رسانی امسال اندروید را دریافت می‌کنند و این موضوع موجبات نگرانی بسیاری از کاربران را فراهم کرده است. با این حال شایعاتی نیز مبنی بر این که ممکن است گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس و نوت ۸ نیز اندروید ۱۰ را دریافت کنند منتشر شده اما هنوز سامسونگ لیست کامل دریافت کنندگان اندروید 10 را اعلام و تایید نکرده است.

هواوی
در لیست گوشی‌های هواوی می‌توان نام گوشی‌های پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو، میت ۲۰ ایکس، آنر ۱۰، آنر وی ۱۰، آنر ۸ ایکس، آنر ۹ ایکس و ۹ ایکس پرو، پی ۳۰ و پی ۳۰ پرو، آنر ۲۰ و ۲۰ پرو، آنر وی ۲۰، سری میت ۲۰ و سری میت ۱۰ را دید که به ترتیب از آبان تا اواخر آذرماه این به روز رسانی را دریافت خواهند کرد.

البته با توجه به تحریم‌های آمریکا هر اتفاقی ممکن است بیفتد و احتمال اینکه برخی از این گوشی‌ها به روز رسانی اندروید را دریافت نکنند وجود دارد. البته جای نگرانی نیست چرا که همیشه راهی برای دور زدن تحریم‌ها وجود دارد.

موتورولا
گوشی‌های موتو جی ۷، جی ۷ پاور، جی ۷ پلی و جی ۷ پلاس، موتو زد ۴، موتو E6، موتورولا وان، موتورولا وان پاور، موتورولا وان اکشن و موتورولا وان ویژن از برند موتورولا نیز این بروزرسانی اندروید را دریافت می‌کنند.

نوکیا
نوکیا از جمله شرکت‌هایی است که همیشه به روز رسانی‌ها را به موقع و در زمان عرضه دریافت می‌کند.

در میان گوشی‌‌های این برند که به‌روزرسانی اندروید را دریافت می‌کنند می‌توان به نوکیا ۷.۱، نوکیا ۸.۱، نوکیا ۹ پیور ویو، نوکیا ۶.۱، نوکیا ۶.۱ پلاس، نوکیا ۷ پلاس، نوکیا ۲.۲، نوکیا ۳.۱ پلاس، نوکیا ۳.۲، نوکیا ۴.۲، نوکیا ۱ پلاس، نوکیا ۵.۱ پلاس، نوکیا ۸، نوکیا ۲.۱، نوکیا ۳.۱، نوکیا ۵.۱ و نوکیا ۱اشاره کرد.

وان‌پلاس
وان‌پلاس از جمله شرکت‌هایی است که در طول چند سال اخیر توانسته جایگاه خوبی در بازار موبایل دنیا به خود اختصاص دهد. نه تنها این کمپانی گوشی‌های پیشرفته و قابل قبولی راهی بازار می‌کند، بلکه به‌روزرسانی‌ را به موقع و سریع دریافت می‌کند. از گوشی‌های این برند که اندروید 10 را دریافت می‌کنند می‌توان به وان‌پلاس ۷ و وان‌پلاس ۷ پرو، وان‌پلاس ۶ تی و وان‌پلاس ۶ و وان‌پلاس ۵ تی و وان‌پلاس ۵ اشاره کرد.

سایر گوشی‌ها
در میان گوشی‌های سونی فقط دو مدل اکسپریا وان و اکسپریا ۱۰ و ۱۰ پلاس اندروید 10 را دریافت می‌کنند، بلک بری دو گوشی EY2 و KEY2 LE را برای به روز رسانی اندروید 10 اعلام کرد و شرکت اچ‌تی‌سی فقط یو ۱۲ پلاس را معرفی کرده تا این به روز رسانی را دریافت کند.

اما در میان گوشی‌های ال‌جی، وی ۵۰ تینکیو، وی ۴۰ تینکیو، جی ۸ تینکیو و جی ۷ تینکیو این چهار مدل دیده می‌شود که جزو جدیدترین محصولات این کمپانی کره‌ای به شمار می‌روند.

شرکت ایسوس هم گوشی‌های ROG فون و  ROG فون ۲ را معرفی کرده و شرکت ریزرفون نیز فقط گوشی ریزرفون ۲ را برای دریافت این به‌روز رسانی معرفی کرده است.

اسنشال فون هم تنها گوشی محصول اندری رابین، رهبر تیم توسعه اندروید، است که از هم اکنون این به روز رسانی را دریافت کرده است.

با همه این‌ها باید منتظر ماند و دید که علاوه بر گوشی‌های اعلام شده در آینده آیا نام گوشی دیگری به این لیست اضافه خواهد شد یا نه.


 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۲۹۱۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما