کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مشاور وزیر ارتباطات در امور تامین و بهبود ارتباطات مناسبت‌های مذهبی پس از گزارش فناوران اعلام کرد:

اینترنت در عراق برای زوار اربعین برقرار شد

21 مهر 1398 ساعت 19:09

مشاور وزیر ارتباطات در امور تامین و بهبود ارتباطات مناسبت‌های مذهبی، ملی و منطقه‌ای اعلام کرد که اینترنت سیم‌کارت‌های عراقی برقرار شده است.



آی‌تی‌من- پس از گزارش آی‌تی‌من از قطعی اینترنت روی سیم‌کارت‌های عراقی، حالا از وزارت ارتباطات خبر می‌رسد که این مشکل برطرف شده و اینترنت حالا روی سیم‌کارت‌ها برقرار است. هرچند زائران اربعین می‌گویند اینترنت وضعیت نامطلوبی دارد.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات، اسماعیل رادکانی مشاور وزیر ارتباطات در امور تامین و بهبود ارتباطات مناسبت‌های مذهبی با اشاره به محدودیت‌هایی که در برخی از مواقع برای اینترنت در عراق ایجادشده بود، افزود: از روز گذشته اینترنت عراق نیز به‌صورت ۲۴ ساعته برقرار است و زوار می‌توانند علاوه بر اینترنتی که بر روی خط گوشی خود دارند، از اینترنت وای فای در مراکزی که اعلام‌شده نیز استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌سازی‌های انجام‌شده وضعیت ارتباطات در مسیر و مرز ایران و عراق پایدار است.

مشاور وزیر ارتباطات با بیان این که کیفیت ارتباطات در این حوزه به‌صورت دائمی پایش می‌شود، افزود: در زمان‌هایی که به‌صورت مقطعی ازدحام جمعیت در نقطه‌ای ایجاد می‌شود نیز اپراتورها با بهینه کردن و جابجایی ظرفیت‌های خود مشکلات ارتباطی در این مناطق را مرتفع می‌کنند.

رادکانی به مشکلاتی که در مورد ارتباط از ایران با عراق برای برخی از زوار ایجادشده بود اشاره کرد و گفت: شکایت‌هایی درباره کیفیت ارتباطات از ایران با عراق وجود داشت که با پایش‌های مستمر در حال بررسی و رفع مشکل هستیم.

وی به همکاری با اپراتورهای عراقی برای ایجاد ارتباط پایدار برای زوار مسیر اربعین اشاره کرد و افزود: با همکاری اپراتورهای عراقی در مسیر نجف به کربلا سرویس «وای فای» در موکب‌های حضرت زهرا (ابتدای مسیر نجف) مسجد و مقبره الحکیم، عمود ۲۰۲ موکب امام خمینی، عمود ۲۸۶ موکب امام رضا (ع)، عمود ۳۰۹، عمود ۴۶۰ موکب احباب الزهرا، عمود ۵۴۸، عمود ۷۰۷ موکب امام رضا (ع)، عمود ۸۲۸ موکب صاحب‌الزمان، عمود ۹۵۳ موکب شهید الله، عمود ۱۱۲۰ موکب خدام الحسین و عمود ۱۲۲۲، ارائه می‌شود.

مشاور وزیر ارتباطات در امور تامین و بهبود ارتباطات مناسبت‌های مذهبی، ملی و منطقه‌ای با اشاره به اینکه تیم‌های پشتیبانی اپراتورهای ایرانی در کشور عراق مستقر هستند، تصریح کرد: تیم‌های پشتیبانی اپراتورهای ایرانی در نجف صحن حضرت زهرا، مقبره الحکیم، عمود ۱، تقاطع جاده کوفه با جاده نجف کربلا، عمودهای ۲۰۲، ۵۴۶، ۸۲۸، ۱۱۲۰، سید جوده کربلا، اطراف حرم امام حسین (ع) شارع العلقمی و شارع الحر، سامرا و کاظمین، مستقرشده‌اند و آماده خدمت‌رسانی به زوار اربعین هستند.

رادکانی با اعلام اینکه در تماس‌های وارده به ایران از طرف عراق مشکلی گزارش نشده است، تأکید کرد: به‌محض دریافت گزارش اختلال یا قطعی، به‌سرعت با تذکر به اپراتورهای میانی که مسئول انتقال ارتباطات هستند، این مشکلات رفع می‌شود.

وی بابیان اینکه احتمالا چهار میلیون زوار ایرانی در مراسم اربعین امسال شرکت می‌کنند، افزود: با پیش‌بینی‌ها و افزایش ظرفیت در حوزه ارتباطات و همچنین توزیع سفرهای زوار در روزهای مختلف، ظرفیت شبکه ارتباطی توانسته پاسخگو باشد.

مشاور وزیر در امور تامین و بهبود ارتباطات مناسبت‌های مذهبی، ملی و منطقه‌ای با اشاره به اینکه امسال مرز خسروی برای نخستین بار شاهد عبور زوار اربعین بوده، گفت: امسال ما شاهد تجربه جدیدی از حضور زوار اربعین و رفتار جمعیتی آنان بودیم و از این تجربه برای بهینه کردن شبکه و ارائه سرویس بهتر در سال‌های آینده استفاده می‌کنیم.
 
افزایش دو برابری ظرفیت
در خبری دیگر رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و معاون وزیر ارتباطات در بازدید از پایانه مرزی چذابه و شلمچه در استان خوزستان گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده در بحث افزایش جمعیت زائران اربعین حسینی، امسال در چهار پایانه مرزی کشور ظرفیت زیرساخت‌های ارتباطی را دو برابر کرده‌ایم.

حسین فلاح جوشقانی افزود: در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه، همه سایت‌های ارتباطی که نسل دوم بودند، به نسل سوم و چهارم ارتقا داده شدند.

جوشقانی تصریح کرد: 13 سایت سیار در مرز مهران و پنج سایت سیار نیز در مرز خسروی توسط دو اپراتور نصب و راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به قطعی فیبرنوری در سال گذشته، اظهار کرد: علاوه بر تقویت زیرساخت‌ها در بحث فیبر امسال یک مسیر جداگانه دیگر نیز در همه ترمینال‌های مرزی پیش‌بینی شده است تا به هر دلیل اگر فیبرها قطع شوند، بتوانیم از مسیرهای جایگزین استفاده کنیم.

رییس سازمان تنظیم مقررات ادامه داد: یک مسیر پشتیبان رادیویی و همچنین یک مسیر ماهواره‌ای نیز در نظر گرفته شده است تا در شرایط ویژه و اگر با مشکلاتی در بحث قطعی مواجه شویم، بتوانیم ارتباط ماهواره‌ای خود را برقرار کنیم.

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه در پایانه مرزی شلمچه هم‌زمان 10 هزار مشترک می‌توانند از شبکه استفاده کنند، گفت: در پایانه‌های مرزی بحث سرویس WIFI رایگان برای مشترکان در نظر گرفته شده است که در حال حاضر WIFI رایگان در مرز مهران راه اندازی شده و ظرف مدت یک یا دو روز آینده در دیگر پایانه‌های مرزی نیز برای زائران ارائه می شود.

وی با بیان اینکه تعرفه اپراتورهای ایرانی در کشور عراق با توجه به صحبت‌های انجام شده تا حدود 50 درصد کاهش پیدا کرده است، افزود: تعرفه‌هایی با نرخ  3000 تومان به حدود 2000 تومان رسیده است.

جوشقانی با اشاره به اینکه طی صحبت‌هایی با اپراتورهای عراقی انجام شده است، گفت: آن‌ها به ما اعلام کرده‌اند که ظرفیت‌های خود را در مقایسه با سال گذشته حدود دو برابر افزایش داده اند و پوشش آنتن‌دهی را در مسیرهای اصلی پیاده‌روی زائران به خوبی تقویت کرده‌اند.

معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: پوشش آنتن دهی همه جاده‌های منتهی به پایانه‌های مرزی در سراسر کشور کامل شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، در سفر معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان خوزستان نشستی به منظور آخرین وضعیت ارتباطی و مخابراتی در مراسم اربعین حسینی و همچنین وضیعت ارتباطی شهری، روستایی و جاده ای استان با حضور مشاور وزیر در امور تامین و بهبود ارتباطات مناسبت های مذهبی ملی و منطقه ای، معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیران تابعه وزارت در استان و مدیران ارشد کلیه اپراتورهای ارتباطی در محل اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب برگزار شد.

 


کد مطلب: 272946

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/272946/اینترنت-عراق-زوار-اربعین-برقرار

ITMen
  https://www.itmen.ir