۰
بیزوس دیگر ثروتمندترین فرد جهان نیست

افت سود آمازون با وجود افزایش درآمدها

تاریخ انتشار
جمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۱
جف بیزوس، مدیر ارشد اجرایی آمازون
جف بیزوس، مدیر ارشد اجرایی آمازون
 
آی‌تی‌من- این نتایج ضعیف مالی در شرایطی رخ داده که آمازون از سوی هر دو حزب سیاسی آمریکا تحت فشار است. سیاستمداران خواستار تحقیقات بیشتر در زمینه روش‌های کسب‌وکار آمازون هستند.

آمازون پیش‌بینی کرده که در فصل آتی مالی که فصل خرید سال نو را هم در برمی‌گیرد، بین 80 تا 85 میلیارد دلار درآمد داشته باشد که تا 20 درصد نسبت به فصل مالی آخر سال 2018 میلادی رشد خواهد داشت.

اما در پی این گزارش مالی، ارزش سهام این شرکت نیز با حدود 7 درصد افت مواجه شد و جالب اینکه با این افت، جف بیزوس، مدیرعامل و بنیان‌گذار آمازون، جایگاه ثروتمندترین فرد را بار دیگر به بیل‌ گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت واگذار کرد.

آمازون در سه ماهه دوم سال مالی 800 میلیون دلار روی برنامه ارسال یک روزه خود سرمایه‌گذاری کرد تا بتواند با والمارت رقابت کند. این در حالی است که هزینه‌های ارسال کالا در این شرکت با 46 درصد افزایش نسبت به سال مالی قبل به 9.6 میلیارد دلار رسیده است.

این شرکت همچنین سرمایه‌گذاری وسیعی روی سرویس‌های ابری aws در رقابت با مایکروسافت و سایر بازیگران این عرصه داشته است. سرویس AWS در حدود 9 میلیارد دلار درآمد برای آمازون داشته است.
 

 
مرجع : The Guardian
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۲۹۹۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما