کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برای سفری دلپذیر و لوکس کدام قطار را انتخاب کنیم؟

10 آبان 1398 ساعت 17:19


 
سفر با قطار علاوه بر قیمت مناسب و امنیتی که دارد شما را از بسیاری مسائل دیگری مثل ترافیک یا تأخیر در ساعت حرکت دور نگه‌می‌دارد. اما این وسیله‌ی نقلیه با این‌که اغلب هزینه‌ی زیادی را برای مسافر ایجاد نمی‌کند باز هم می‌تواند لوکس و پرستاره باشند. فقط باید هنگام خرید بلیط بخواهید که این نوع بلیط‌ها را در اختیارتان قرار دهند. در این مطلب می‌خواهیم به قطارهای لوکس و شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی این نوع قطار در ایران را بررسی کنیم.
 
قطار رجا
قطار رجا یکی از بهترین و قدیمی‌ترین ارائه دهندگان حمل و نقل ریلی در ایران است. این شرکت علاوه بر انواع قطارهای مناسبی که دارد از پرسنل و کادر بسیار مجربی برای خدمت رسانی به مسافران استفاده می‌کند. می‌توان گفت که تقریباً همه‌ی قطارهای رجا از امکانات خوبی بهره‌مند هستند که آن‌ها را در رده‌ی قطارهای ویژه قرار می‌دهد. با این حال انواع لوکسی هم وجود دارند که به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.



قطار کلاس ویژه‌ی رجا که با نام «زندگی» مشغول به کار است یکی از مجلل‌ترین قطارهای ناوگان حمل و نقل ریلی کشور است. این قطار که برای سفرهای خانوادگی نیز بسیار پیشنهاد می‌شود به مانند یک هتل پرامکانات است که باعث می‌شود تا رسیدن به مقصد در آرامش و راحتی کامل باشید. کوپه‌های این قطار چهار تخته هستند و علاوه بر دو مانیتور ۱۸ اینچی و سیستم تهویه دارای سیستم احضار مهماندار نیز هستند. از دیگر امکانات این قطار پذیرایی در تمام ساعات شبانه روز و دارا بودن کتابخانه است.

قطار سیمرغ که به نوعی تندرو حساب می‌شود می‌تواند مسیر تهران تا مشهد را تنها در ده ساعت طی کند. این نوع قطار که مانند زندگی جزو انواع ویژه حساب می‌شود دارای امکانات پزشکی برای افراد بیمار و همچنین فراهم بودن ویلچر برای اشخاصی که محدودیت جسمانی دارند می‌باشد. شیشه‌های دوجداره باعث شده‌اند تا سفر در این قطار بسیار آرام و بدون صدای اضافه‌ای باشد. بنابراین اگر به آرامش خود در هنگام سفر اهمیت می‌دهید خرید بلیط این قطار را بهش ما پیشنهاد می‌کنیم.

قطار غزال نیز یکی از استانداردترین قطارهای ایران است. انواع وی‌آی‌وی این قطار دارای امکاناتی همچون آب سردکن و یخچال هستند.

از دیگر قطارهای ویژه و لوکس سیستم حمل و نقل رجا می‌توان به قطارهای سبز و طوس نیز اشاره کرد که با خرید بلیط آن‌ها هم به امکاناتی نظیر شیشه دوجداره و سیستم احضار مهماندار را شامل دسترسی خواهید داشت.
 
قطار فدک



قطار فدک برای مسیرهای تهران مشهد و تهران به شیراز دارای واگن‌های لوکس و پنج ستاره می‌باشد. خدمه‌ی این قطارها با توانایی و آموزش‌های بالایی که دیده‌اند بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهند. همچنین آن‌ها قادر به صحبت به زبان‌های انگلیسی و عربی نیز هستند. در همان ابتدای سوار شدن در این قطار از مسافران با نوشیدنی‌های سرد و گرم پذیرایی می‌شد. لازم به ذکر است که از طریق دکمه‌ای که در داخل هر کوپه تعبیه شده است می‌توان با مهماندار در ارتباط بود و در هر ساعتی از شبانه روز و به طور نامحدود امکان سفارش انواع نوشیدنی فراهم است. بنابراین یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این قطارها رسیدگی سریع و دلسوزانه‌ی خدمه است.

برای کودکان زیر دو سال گهواره و برای مسافرانی که دچار محدودیت‌های حرکتی هستند ویلچر فراهم است. در صورت درخواست مسافران نیز روزنامه و هدفون نیز در اختیارشان قرار می‌گیرد. همچنین این قطارها دارای سیستم جی‌پی‌اس و وای‌فای نیز هستند.

یکی دیگر از مواردی که به لوکس بودن قطار فدک کمک کرده است سیستم غذای آن‌ها است. آن‌ها که دارای سرآشپزی مجرب هستند، بهترین غذاهای ایرانی و خارجی را در ظروف چینی به مسافران ارائه می‌دهند. با این امکان شما می‌توانید در هنگام خرید بلیط قطار غذای خود را هم رزرو کنید و دیگر از بابت این مسائل نگرانی‌ای نداشته باشید.

با توجه به ساعت حرکت قطار صبحانه یا عصرانه نیز برای مسافران با توجه به ذائقه و سلیقه‌ی مسافر در قطار فدک سرو می‌شود.
 
سخن پایانی
سفر با قطار به تنهایی راحت و لذت‌بخش است. اما اگر برای این سفر از قطارهای لوکس استفاده کنید به طور حتم تجربه‌ای منحصر به فرد خواهید داشت. امکاناتی که هر شرکت و روی هر قطاری ارائه می‌دهد با یکدیگر متفاوت است. بنابراین سعی کنید هنگام خرید بلیط قطار حتماً به این جزئیات دقت داشته باشید. مواردی که پیش‌تر مطرح کردیم برخی از بهترین شرکت‌هایی هستند که قطارهای لوکس و ویژه را ارائه می‌دهند. با انتخاب یکی از آن‌ها و خرید بلیط قطار خودتان را برای لذت بردن از مسیر آماده کنید. اگر با شناخت و دقت، دست به انتخاب و خرید بلیط قطار بزنید، بی‌شک سفری شیرین و فراموش‌نشدنی را تجربه خواهید کرد.

 


کد مطلب: 273008

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/273008/سفری-دلپذیر-لوکس-کدام-قطار-انتخاب-کنیم

ITMen
  https://www.itmen.ir