۰
بیشترین آمار عرضه و شکستن سد تحریم‌ها

عملکرد سامسونگ و هواوی در بازار گوشی‌های هوشمند در تابستان 2019

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۱
عملکرد سامسونگ و هواوی در بازار گوشی‌های هوشمند در تابستان 2019
عملکرد سامسونگ و هواوی در بازار گوشی‌های هوشمند در تابستان 2019

آی‌تی‌من- در گزارش موسسه تحقیقاتی IDC آمده است که در طول سه ماهه تابستان یعنی از ژوییه تا سپتامبر که مصادف با ماه‌های تیر تا اوایل مهرماه است، میزان عرضه گوشی‌های هوشمند به بازار با افزایش ۰.۸ درصدی روبه‌رو شده است.

گزارش‌ها حاکی است که در این مدت بیش از ۳۵۸ میلیون دستگاه گوشی به بازار عرضه شده که نسبت به سه ماهه دوم سال با رقم ۳۵۵.۶ میلیونی شاهد رشد ۸.۱ درصدی هستیم.

به این ترتیب میزان عرضه و فروش گوشی در دو فصل گذشته نسبت به سال‌های قبل با رشد همراه بوده است.

در این گزارش آمده است که سامسونگ با عرضه ۷۸.۲ میلیون دستگاه گوشی جایگاه شماره یک را به خود اختصاص داده و موفق شده در طول سه ماهه سوم سال سهم ۲۱.۸ درصدی بازار و نیز رشد سالانه ۸.۳ درصدی را برای خود رقم بزند.

در این میان بعد از سامسونگ هواوی با عرضه ۶۶.۶ میلیون دستگاه گوشی به بازار جایگاه دوم را به خود اختصاص داده و سهمش در این بازار به ۱۸.۶ درصد رسیده است.

بر اساس گزارش IDC، هواوی در طول این فصل توانست ۲۸.۶ درصد رشد کند.

نکته جالب اینجاست که هواوی باوجود فشارهای آمریکا و محروم بودن از سرویس‌های گوگل به رشد ۲۸.۲ درصدی دست پیدا کرده تا ۱۸.۶ درصد بازار را از آن خود کند. بخشی از این موفقیت مدیون پشتیبانی چینی‌ها از شرکت مذکور پس از تحریم توسط آمریکا است.

در این میان اپل با عرضه ۴۶.۶ میلیون دستگاه گوشی توانست سهم خود را در بازار موبایل دنیا به ۱۳ درصد برساند. اما این رقم برای اپل نشانگر کاهش میزان فروش است چرا که در مدت مشابه سال قبل توانسته بود ۴۶.۹ میلیون دستگاه آیفون بفروشد که به این ترتیب میزان سهم اپل از بازار با کاهش ۰.۶ درصدی روبه‌رو شده است.

شیائومی نیز با فروش ۳۲.۷ میلیون دستگاه گوشی، اگرچه سهم ۹.۱ درصدی از بازار را در طول سه ماهه تابستان به خود اختصاص داد اما میزان فروش این کمپانی چینی با کاهش ۳.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه‌رو شده است.

اما شرکت اوپو در میان بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده موبایل توانست ۳۱.۲ میلیون دستگاه گوشی بفروشد و سهمش از بازار موبایل را با ۴ درصد رشد نسبت به سال قبل به ۸.۷ درصد برساند.

سایر شرکت‌ها ۱۰۳ میلیون دستگاه گوشی به فروش رساندند و سهم کلی این شرکت ۲۸.۷ درصد محاسبه شد که نسبت به سال قبل رشد منفی داشت و تقریبا با ۱۴.۷ درصد کاهش روبه‌رو شده است.

 
مرجع : TechRadar
کد مطلب : ۲۷۳۰۳۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما