۰

هزینه رجیستر گوشی 3 هزار تومان تعیین شد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۷
اعلام هزینه رجیستری موبایل
اعلام هزینه رجیستری موبایل

آی‌تی‌من- کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نیمه‌ آبان‌ماه سال جاری جلسه‌ای تشکیل داد و در این جلسه مقرر شد تا کاربران از این پس برای رجیستری و دریافت کد فعال‌سازی گوشی‌های‌شان باید هزینه‌ای معادل سه هزار تومان پرداخت کنند. این در حالی است که تا پیش از این برای رجیستری گوشی هیچ هزینه‌ای از کاربران دریافت نمی‌شد.

بر این اساس روال کار ثبت گوشی‌های جدید هم کمی تغییر کرده است؛ پیشتر با پرداخت هزینه گمرکی برای ثبت گوشی‌های مسافری، کد فعال‌سازی برای کاربران ارسال می‌شد، اما از این پس، کاربران بعد از پرداخت هزینه گمرکی، پیامکی حاوی لینکی برای پراخت هزینه ۳۰۴۷ تومانی ارسال می‌شود و بعد از پرداخت آن، کد فعال‌سازی برای کاربران ارسال می‌شود.

بر اساس گزارش کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، این هزینه برای هر گوشی فقط یک بار پرداخت می‌شود و حتی گوشی‌های چند سیم‌کارته هم با پرداخت یک هزینه سه هزار تومانی کد فعالسازی را دریافت می‌کنند.

بر اساس گزارش سامانه همتا، امکان ثبت و رجیستری گوشی‌های موبایل به شکل حضوری هم وجود دارد و مسافرانی که قصد واردات گوشی را دارند یا اتباع خارجی می‌توانند با مراجعه به دفاتر گمرک اقدام به ثبت گوشی‌های‌شان کنند.
بر اساس این گزارش این مصوبه از سال ۱۳۹۳ به تصویب رسیده که بر اساس آن کمیسیون تنظیم مقررات حق دریافت هزینه بابت سرویس‌هایی که به کاربران ارایه می‌دهد را دارد و وجوه آن را به خزانه کشور واریز کند.

البته در این گزارش جزییات بیشتری در رابطه روند ثبت و رجیستری گوشی‌های دیگر که از سوی واردکنندگان رسمی و از مبادی قانونی به کشور وارد می‌شوند یا انتقال مالکیت گوشی‌هایی که پیشتر رجیستر شده، منتشر نشده است.

 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۳۰۹۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما