کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ثبت 16 میلیون کیلومتر تصویر در دید خیابانی گوگل

CNET , 23 آذر 1398 ساعت 21:17

گوگل روز جمعه گذشته آمار فعالیت خودروهای تصویربرداری Street View و سایر دستگاه‌های مرتبط با نقشه‌برداری‌اش را منتشر کرد.



آی‌تی‌من- از زمان آغاز به کار خودروهای تصویربرداری ویژه سرویس Street View برای تکمیل نقشه‌های گوگل، 12 سال می‌گذرد و حالا گوگل اعلام کرده که تاکنون بیش از ده میلیون مایل یا بیش از 16 میلیون کیلومتر برای سرویس دید خیابانی تصویربرداری شده است. این میزان تصویر برداری، معادل بیش از 400 بار گشتن دور کره زمین است.

گوگل همچنین اعلام کرده که سرویس گوگل ارث نیز در مجموع 36 میلیون مایل مربع (بیش از 93 میلیون کیلومتر مربع) تصاویر ماهواره‌ای را برای جست‌وجوی کاربران فراهم کرده است. با این میزان تصاویر، گوگل تقریبا 98 درصد از مناطقی را که مردم در آن زندگی می‌کنند، پوشش داده است.

این نخستین بار است که گوگل آمارهای مرتبط با خدمات ناوبری و نقشه‌اش را منتشر می‌کند. گوگل مپس یا سرویس نقشه‌های گوگل بیش از یک میلیارد کاربر ماهانه دارد و یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های گوگل محسوب می‌شود. همچنین سرویس نقشه‌های گوگل، ابزار مناسبی برای نمایش تبلیغات محلی و کسب‌ درآمد برای این غول فناوری است.

لری پیج، بنیان‌گذار گوگل گه اخیرا از سمت مدیرعاملی آلفابت استعفا کرد، سرویس دید خیابانی گوگل را در سال 2004 راه‌اندازی کرد و هدفش این بود که نمایی 360 درجه از نقشه جهان ارایه دهد که شامل تمامی خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌ها، کو‌ه‌پایه‌ها و مناظر طبیعی باشد. برای دریافت چنین تصاویری، گوگل علاوه بر خودروهای تصویربرداری از کوله‌پشتی‌هایی به نام Trekkers هم استفاده می‌کند. این کوله پشتی‌ها توسط انسان حمل می‌شود و گاهی هم به پشت شتر یا گوسفندان بسته می‌شود.

 


کد مطلب: 273175

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/273175/ثبت-16-میلیون-کیلومتر-تصویر-دید-خیابانی-گوگل

ITMen
  https://www.itmen.ir