۰
با خرید استارتاپ انگلیسی

اپل به فناوری بهبود کیفیت عکس با لنز مادون قرمز دست یافت

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۴۷
اپل به فناوری بهبود کیفیت عکس با لنز مادون قرمز دست یافت
اپل به فناوری بهبود کیفیت عکس با لنز مادون قرمز دست یافت

آی‌تی‌من- براساس اسنادی که روز پنج‌شنبه گذشته منتشر شد، پیتر دنوود، وکیل شرکت اپل در بریتانیا، اخیرا به عنوان مدیر استارتاپ .Spectral Edge Ltd منصوب شده و به کار سایر مشاوران و اعضای هیات مدیره این شرکت نیز پایان داده شده است. بر این اساس، هم اکنون اپل کنترل این شرکت‌ را در دست گرفته؛ اما قیمت پرداخت شده برای خریدای این شرکت اعلام نشده است. Spectral Edge سال گذشته اعلام کرده بود که موفق به جذب 5 میلیون دلار سرمایه شده است.

اپل در چند سال گذشته، از طریق دفتری که در کمبریج تاسیس کرده، روی فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی برای استفاده در ابزارهایی مانند سیری کار می‌کند.

Spectral Edge نیز از تکنیک‌های یادگیری ماشین برای بهبود بخشیدن به کیفیت تصاویر دوربین گوشی‌های هوشمند کار می‌کند. فناوری این استارتاپ، یک تصویر مادون قرمز را هم زمان از صحنه می‌گیرد و آن را با تصویر ضبط شده توسط دوربین گوشی موبایل ترکیب می‌کند. در تصویر زیر نمونه‌ای از بهبود کیفیت تصویر با فناوری این استارتاپ را مشاهده می‌کنید.



دوربین و کیفیت عکس، مدت‌هاست که به یکی از عوامل اصلی برتری گوشی‌های هوشمند در بازار رقابت تبدیل شده است. اپل نیز همواره قابلیت‌های جدیدی را به دوربین گوشی‌های آیفون افزوده است؛ از جمله سیستم سه لنزه که در آیفون 11 پرو معرفی شد. این شرکت همچنین قصد دارد که به منظور بهبود کیفیت حس عمیق و استفاده از واقعیت افزوده، سال آینده آیفون را به دوربین سه‌بعدی مجهز کند.

فناوری Spectral Edge می‌تواند کیفیت هوش مصنوعی مورد استفاده در دوربین گوشی‌های آیفون را بهبود ببخشد. اپل هم اکنون نیز از فناوری هوش مصنوعی برای افزایش کیفیت تصاویر در محیط‌های با نور کم بهره می‌برد.

این استارتاپ اعلام کرده که می‌توان فناوری‌اش را هم در سطح نرم‌افزاری و هم سخت‌افزاری (با افزودن تراشه مخصوص) به کار گرفت.

البته هنوز مشخص نیست که فناوری بهبود تصاویر با لنز مادون قرمز در آینده نزدیک به گوشی‌های آیفون افزوده خواهد شد یا نه، زیرا اپل گاهی استارتاپ‌ها را صرفا برای بهره‌گیری از خلاقیت و استعداد موجود در آنها خریداری می‌کند؛ بنابراین خرید این استارتاپ لزوما به معنی استفاده از فناوری لنزهای مادون قرمز در آیفون نخواهد بود.

اپل در سال‌های اخیر علاقه زیادی به خریداری و تملک شرکت‌های دارای فناوری و خلاقیت نشان داده و آن چنان که تیم کوک گفته است، اپل در هر دو یا سه هفته یک شرکت را خریداری می‌کند.

Spectral Edge استارتاپی است که از دل یک پروژه تحقیقاتی در دانشگاه East Anglia به وجود آمده است.


 
مرجع : بلومبرگ
کد مطلب : ۲۷۳۱۷۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما