۰
برنامه غول شبکه‌های اجتماعی برای دور شدن از اندروید

فیس‌بوک سیستم‌عامل اختصاصی خود را طراحی می‌کند

تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۵
فیس‌بوک در حال توسعه سیستم‌عامل اختصاصی خودش برای جایگزینی اندروید است
فیس‌بوک در حال توسعه سیستم‌عامل اختصاصی خودش برای جایگزینی اندروید است

آی‌تی‌من- جهان فناوری یک‌بار دیگر در آستانه جنگ جهانی سیستم‌عامل‌هاست و این بار، فیس‌بوک به این جنگ دامن خواهد زد.

آن‌گونه که گزارش‌ها نشان می‌دهد، فیس‌بوک قصد دارد در زمینه سخت‌افزار، راهبردی مشابه اپل به‌کار بگیرد و کنترل کاملی روی سخت‌افزار‌ و نرم‌افزارش اعمال کند. به همین منظور هم در قدم اول، درصدد ساخت سیستم عاملی اختصاصی برای رقابت با اندروید گوگل است.

فعلا ابزارهایی مانند پورتال فیس‌بوک، با استفاده از سیستم عامل بهبود یافته اندروید کار می‌کنند، اما اندرو باسورث (Andrew Bosworth) نایب رییس بخش واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، این وضعیت را غیرقابل پذیرش می‌داند. باسورث می‌گوید: ما واقعا می‌خواهیم که در آینده جایگاه مشخصی داشته باشیم و به گمان من، نمی‌توانیم در حرکت به سوی این هدف، به رقبای‌مان اعتماد کنیم. ما باید کار را خودمان به انجام برسانیم.

بر اساس گزارش The Verge مسوولیت توسعه سیستم‌عامل اختصاصی فیس‌بوک به عهده مارک لوکاوسکی گذاشته شده که از مدیران پیشین مایکروسافت بوده و در توسعه سیستم عامل Windows NT نقش داشته است.

البته فیس‌بوک رسما این گزارش‌ها را تایید نکرده؛ اما فیکوس کرک‌پاتریک، رییس بخش واقعیت افزوده این شرکت در گفت‌وگو با The Verge گفت که احتمال دارد که سخت‌افزارهای آینده فیس‌بوک، دیگر به نرم‌افزارهای گوگل متکی نباشند.

از سوی دیگر، فیس‌بوک مشغول کار روی عینک‌های واقعیت‌های افزوده خود با نام اوریون است که قرار است سال 2023 وارد بازار شود. محصول دیگری که این شرکت روی آن کار می‌کند، یک دستیار صوتی هوشمند برای پورتال و محصولات اوکیولس است که احتمال دارد روی عینک‌های واقعیت افزوده این شرکت هم فعال شود.
 

 
مرجع : androidcentral
کد مطلب : ۲۷۳۲۰۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما