کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اپل سودآورترین تولیدکننده گوشی در دنیا

2 دی 1398 ساعت 0:49

اپل با وجود کاهش میزان فروش گوشی در سال ۲۰۱۹ توانست عنوان سودآورترین شرکت تولیدکننده گوشی در دنیا را از آن خود کند.



آی‌تی‌من- بر اساس گزارش کانترپوینت، شرکت اپل با وجود ۳۲ درصد از کل درآمد گوشی‌های هوشمند در طول سه ماهه سوم سال جاری را به خود اختصاص داده است.

در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ سود اپل از فروش گوشی ۸۰ درصد تخمین زده شد که انتظار می‌رود این رقم امسال ثابت باشد.

بعد از اپل، سامسونگ در رتبه دوم قرار گرفته و توانسته ۱۷ درصد از کل سود بازار موبایل دنیا را به خود اختصاص دهد. البته میزان فروش گوشی‌های سری گلکسی A و گلکسی نوت ۱۰ باعث شده که حاشیه سود سامسونگ افزایش چشمگیری پیدا کند.

در میان شرکت‌هایی که بیشترین سود را از بازار موبایل به خود اختصاص داده‌اند می‌توان به ترتیب به هواوی، اوپو، ویوو و شیائومی پرداخت.

براساس گزارش کانترپوینت، شرکت‌های چینی در تلاش هستند که سود خود را از این بازار افزایش دهند، اما هیچ کدام از شرکت‌ها نتوانسته تاکنون همانند اپل سود زیادی از این بازار به جیب بزند.

با این حال پیش بینی می‌شود با عرضه گوشی‌های مبتنی بر فناوری 5G شرکت‌های چینی بتوانند حاشیه سود خود را با فروش این محصولات افزایش دهند. اما باید توجه داشت که اپل نیز سال ۲۰۲۰ گوشی‌های مجهز به چنین فناوری عرضه خواهد کرد و گمانه‌زنی‌هایی درباره قیمت این گوشی‌ها وجود دارد که حکایت از عدم افزایش قیمت در این محصولات دارد.

به این ترتیب احتمالا سال آینده هم بیشترین میزان سود بازار موبایل به جیب اپل سرازیر خواهد شد.

البته باید به این نکته هم توجه کرد که اپل تنها با یک گوشی در چند مدل توانسته چنین سودی را از بازار موبایل دنیا از آن خود کند، این در حالی است که بقیه شرکت‌های تولیدکننده گوشی در دنیا از جمله سامسونگ سالانه بیش از ۳۰ مدل گوشی طراحی و تولید و روانه بازار می‌کنند.

اما در خبر دیگری پیرامون این شرکت، اپل اعلام کرده به هکرهایی که بتوانند حفره امنیتی درApple Watch ، iCloud  و سایر نرم‌افزارهای مرتبط با اپل پیدا کنند، یک میلیون دلار جایزه می‌دهد.

به گزارش تسنیم اپل از امروز چالش نفود هکرها و پیدا کردن حفره در برنامه‌های مرتبط با خودش را به‌راه انداخته است و به هرکس که بتواند این کار را بکند یک میلیون دلار جایزه می‌دهد. برنامه امنیتی اپل Apple Security Bounty   نام دارد که از سال 2016 فرآیند ساخت و راه‌اندازی آن آغاز شده‌است و وظیفه‌اش یافتن نقص در سیستم‌های اپل بود. حال نسخه تکامل یافته آن عرضه شده‌است.

البته افرادی که بتوانند سیستم را هک کنند باید برای کسب جوایز، توضیحات مفصل در مورد اشکال یا سوءاستفاده مورد نظر ارائه بدهند و اپل باید بتواند فرآیند طی شده توسط هکرها را تکرار کند.

اپل اعلام کرده‌است فرآیند هک باید بدون مشارکت میزبان یعنی کسی که صاحب سیستم است صورت بگیرد. البته جوایز دیگری برای هکرها در نظر گرفته شده است که می‌تواند از 25 هزار دلار تا 500 هزار دلار متغیر باشد.

 


کد مطلب: 273214

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/273214/اپل-سودآورترین-تولیدکننده-گوشی-دنیا

ITMen
  https://www.itmen.ir