۲
۰

برای مسیر ریلی شیراز مشهد چه قطارهایی وجود دارد؟

تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۹
برای مسیر ریلی شیراز مشهد چه قطارهایی وجود دارد؟
 
ممکن است برای انجام برخی امور کاری، تفریحی و یا تحصیلی به مسافرت‌های دور یا نزدیک برویم؛ باید دقت کنیم که از چه وسیله نقلیه‌ایی استفاده کنیم تا خیالمان از بابت هزینه و امنیت راحت باشد، قطار بهترین گزینه است. اگر قصد سفر از شیراز به مشهد را دارید با خرید بلیط قطار شیراز مشهد از علی بابا به این شهر مقدس سفر کنید، تا علاوه بر زیارت از مکان‌های تفریحی مشهد نیز لذت ببرید. مدت زمانی که با استفاده از قطار مسیر شیراز تا مشهد را طی می‌کنید تقریبا ۲۲ تا ۲۴ ساعت است. در مسیر حرکت قطار شیراز مشهد از استان‌های زیادی عبور نمی کنید، تنها استان‌هایی که در این مسیر مشاهده می کنید استان‌های یزد و استان خراسان جنوبی هستند.

در این بخش به شما قطارهایی را معرفی می‌کنیم که مسیر شیراز مشهد را طی می کنند. قطارهایی که در این مسیر فعالیت می کنند فعلا تنوع زیادی ندارند. قطار پلور سبز بهترین قطاری است که در حال حاضر در این مسیر فعال است و امکان رزرو بلیط آن وجود دارد. در آینده ممکن است قطارهای بیشتری به این مسیر اضافه شوند. با خرید بلیط قطار شیراز مشهد از علی بابا می‌توانید از شیراز به مشهد یا بالعکس سفر کنید.

قطار پلور سبز شیراز مشهد
قطار پلور سبز یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین قطارهای شرکت رجا است. این قطار چهار ستاره بعد از قطارهای زندگی و سیمرغ در سومین رده قطارهای رجا قرار دارند. مزایای و خدماتی که‌ این قطار به مسافران خود ارائه می‌کند دارای امکانات مناسبی هستند. واگن‌های قطار پلور سبز رجا با طراحی زیبا دارای ده کوپه چهار تخته هستند، که در مجموع چهل نفر ظرفیت دارند.

قطار پلور سبز دارای ظاهری کاملا تمیز و محیطی آرام هستند، که امکانات ویژه‌ای را در کوپه‌ها به مسافران خود ارائه می دهند. با وجود این امکانات، تهیه بلیط قطار شیراز مشهد از قطارهای پلور سبز منطقی است.

معرفی باغ‌های معروف و زیبای شیراز

 این قطار به غیر از مسیر شیراز تا مشهد در بسیاری از مسیرها که از مهم‌ترین مسیرهای کشور هستند فعالیت دارند که این مسیرها شامل:
1- مسیر قطار تهران مشهد
2- مسیر قطار تهران شیراز
3- مسیر قطار مشهد اهواز
4- مسیر قطار مشهد ساری



مهم‌ترین امکانات قطار پلور سبز شامل چه مواردی است؟

● دارای سیستم تهویه مطبوع هوا با امکان تنظیم درجه توسط هر مسافر
● کوپه‌های عایق در برابر صدا، رطوبت و حرارت برای آسایش مسافران
● دارای کتابخانه و سیستم صوتی و تصویری برای مسافران
● امکان پذیرایی از مسافران با نوشیدنی و وعده‌های غذایی
● دارای ۲ دستگاه ال سی دی (LCD) با امکانات صوتی و تصویری
● دارای سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی و مجهز به سپتیک
● یک وعده پذیرایی رایگان در اختیار مسافران قرار می گیرد.
● دارای شیشه‌های دوجداره و عایق با بدنه‌ی دو لایه کوپه‌ها
● دارای پریز برق ۲۲۰ ولت در هر یک از کوپه‌ها
● تنقلات و غذا در رستوران برای مسافران به فروش می‌رسد.
● توزیع نشریات در روزهای غیر تعطیل برای مسافرن گرامی
● ویلچر، برای مسافرانی که معلولیت و یا گرفتگی عضلانی دارند.
● کتابخانه برای سرگرمی و اطلاعات مسافران در اختیارشان قرار می‌گیرد.
● یک بطری آب معدنی به صورت رایگان برای هر مسافر.

معرفی قطارهای ایرانی
درحال حاضر قطارهای بسیاری در مسیرهای مختلف مشغول جابجایی مسافران در شهرها و استان‌های کشور هستند. بعضی از این قطارها شامل: قطار غزال، قطار لوکس چهار نفری، قطار لوکس 6 نفری، قطار دلیجان، قطارهای سبز و سیمرغ، قطار عادی، قطار تندروی پردیس که در ادامه برخی از آنها را توضیح داده‌ایم.
 
قطار غزال:
قطار غزال از پیشرفته‌ترین قطارهای ایرانی است که دارای امکانات مناسبی مانند: سیستم صوتی و تصویری LCD، سیستم احضار مهماندار، تهويه مطبوع سرد و گرم ،توالت فرنگي و ايراني مي باشد. هر واگن اين قطار داراي ۹ كوپه ۴ نفره است که در مجموع 36 نفر ظرفیت دارد. قطار غزال در مسیرهای تهران به مشهد، بندرعباس به مشهد، یزد به مشهد و اصفهان به مشهد درحال جابجایی مسافران است.

قطارهای سبز و سیمرغ:
این دو قطار از قطارهای قدیمی ایرانی هستند که گسترش پیدا کرده و مجهزتر شده اند. قطارهای سبز و سیمرغ دارای امکانات قابل قبولی هستند، در هر کوپه مبلمان‌های مناسب و تلویزیون وجود دارد؛ همچنین این قطارها دارای کتابخانه، کافی‌شاپ و ایفون احضار مهماندار هستند.

چرا با قطار، مسیر رشت به مشهد را طی کنیم؟

قطار عادی:
این قطارها دارای قدیمی‌ترین واگن‌های موجود در راه آهن ایران‌ هستند، که در گذشته صندلی‌های قطار چوبی بود و هر کوپه ۸ صندلی داشت که در حال حاضر ۶ صندلی چرمی به جای آن جایگزین شد. این قطارها در تمام ایستگاه‌های کوچک بین شهری توقف دارند و به دلیل هزینه مناسبشان محبوبیت بالایی دارند.
 
قطار تندروی پردیس:
قطار پردیس درحال حاضر سریع‌ترین قطاردر ایران است و دارای امکانات مناسبی است که شامل: سیستم‌های صوتی، تصویری و تهویه مطبوع که در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. قطار تندروی پردیس دارای امکانات دیگری مانند: دکوراسیون زیبا، درب های برقی، سرعت بالا و عایق صوتی مناسب می‌باشد که باعث محبوبیت این قطار شده‌است.

اگر قصد سفر با قطار را دارید می توانید با خرید بلیط قطار شیراز مشهد از علی بابا سفری به یادماندنی را تجربه کنید.
 
 


     
  1.  
کد مطلب : ۲۷۳۲۴۴
نظرات شما
مریم منتجم
Iran, Islamic Republic of
رفتن به مشهد با کمترین قیمت
آسا
Iran, Islamic Republic of
عالی
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما