۰

کارخانه نوآوری مشهد تا ابتدای سال آینده به بهره برداری می‌رسد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۷
کارخانه نوآوری مشهد تا ابتدای سال آینده به بهره برداری می‌رسد
 
آی‌تی‌من- ستار‌هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه بازدید از کارخانه نوآوری شهرداری مشهد، گفت: کارخانه نوآوری نوید دهنده خبرهای خوش در زمینه فناوری‌های نوین و شهرهوشمند برای شهر مشهد در آینده خواهد بود و امیدوارم تا ابتدای سال آینده، از این کارخانه بهره برداری و شاهد حضور استارت‌آپ‌های مختلف در آن باشیم.
 
معاون فناوری و نوآوری گفت: مهم‌ترین نکته در این میان نگاه ویژه مدیریت شهری مشهد به نوآوری است و این نگاه که از بحث ساخت و ساز ساختمان، برج و مجتمع‌های تجاری و مسکونی به سمت احداث کارخانه و مراکز نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان حرکت کرده است.
 
وی با بیان این که نکته ویژه‌ای که در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به آن نگاه می‌کنیم موضوع شهر هوشمند است، اظهار کرد: لازم است یادآوری کنیم مشهد با تدبیری که مدیریت شهری این شهر اندیشیده است و هم افزایی که در این زمینه وجود دارد در بحث شهر هوشمند شرایط مناسبی دارد و یکی از مصادیق آن الکترونیکی شدن برخی از شهرداری‌های مناطق مشهد است.
 
هاشمی‌ ادامه داد: این موضوع نشان دهنده درک درست مدیریت شهری مشهد از شهر هوشمند و عملکرد زیرساخت‌های مورد نیاز در این زمینه است و همین امر موید آن است که می‌توانیم به صورت عملیاتی در بحث شهر هوشمند از تجارب ارزشمند شهر مشهد که با تلاش به دست آمده است استفاده کنیم.
 
در ادامه ستار‌ هاشمی ‌از شرکت‌های مرکز توسعه واحدهای فناور در پارک تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات استان نیز بازدید کرد. علی دلگیر مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان حمایت از شرکت‌های پیشرو، رشد اکوسیستم و توسعه شرکت‌های متوسط به شرکت‌های بزرگ را از اهداف اصلی پارک تخصصی فناوری اطلاعات معرفی کرد و آن را عاملی مفید و کاربردی در رشد شبکه نوآوری و فناوری استان دانست.

 
کد مطلب : ۲۷۳۲۸۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما