کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انتشار پستی در وی‌چت نشان داد

زن چینی ماموران بررسی ابتلا به ویروس کرونا را گول زد

Business Insider , 6 بهمن 1398 ساعت 13:27

یک زن چینی اهل ووهان چین (مرکز شیوع ویروس کرونا) که از این شهر خارج شده، در شبکه‌های اجتماعی مدتی شد که با مصرف دارو و پنهان کردن علایم بیماری، مسوولان بهداشت و سلامت فرودگاه را گول زده است.



آ‌ی‌تی‌من- این زن چینی که نامش فاش نشده، در وی‌چت نوشته است: درست قبل از آنکه به فرودگاه بروم، تب خفیفی داشتم و سرفه می‌کردم. به شدت ترسیده بودم و داروی کاهش تب خوردم. مرتب درجه حرارت بدنم را اندازه گرفتم و خوشبختانه توانستم تبم را پایین بیاورم و به راحتی سوار هواپیما شوم.

اگرچه دولت چین مقررات منع ورود و خروج به ووهان را اجرایی کرده، ولی به نظر می‌رسد که این زن، پیش از اجرای این مقررات از شهر خارج شده است. او در اینترنت عکس‌هایی از خود منتشر کرده که در یک رستوران سطح بالا در شهر لیون فرانسه مشغول غذا خوردن است.



وی درشرح این عکس‌ها، در پستی در وی‌چت که به سرعت پر بازدید شده و انتقاد کاربران این شبکه اجتماعی را برانگیخته، نوشته است: بالاخره توانستم یک غذای خوب بخورم. دو روز بود که گرسنه بودم. وقتی در شهر خوش خوراک‌ها باشید، طبیعی است که باید در یک رستوران لوکس هم غذا بخورید.

بیماری جدید حاصل شیوع یک ویروس تاجدار (کرونا) است و گمان می‌رود که از یک مار به انسان در ووهان چین سرایت کرده باشد. نخستین گزارش در این زمینه 31 دسامبر 2019 منتشر شد. تا کنون بیش از 900 نفر به این ویروس مبتلا شده و تا روز جمعه گذشته، 26 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده‌ بودند. تا کنون علاوه بر چین، مواردی از ابتلا به این ویروس در ایالات متحده آمریکا، عربستان سعودی، فرانسه، نپال، تایوان، تایلند، سنگاپور، کره جنوبی، ژاپن و ویتنام گزارش شده است.

مقامات سفارت چین در فرانسه که درباره این زن، تماس‌های تلفنی و ایمیل‌های متعددی دریافت کرده‌اند، می‌گویند که روز  چهارشنبه با او تماس گرفته و از او خواسته‌اند که برای بررسی‌های پزشکی مراجعه کند.

البته بنا به اعلام مقامات سفارت چین، به نظر می‌رسد که این زن نیاز به مراقبت خاصی ندارد، زیرا دیگر عوارض و نشانه‌های ابتلا به این ویروس در بدن او مشاهده نمی‌شود.

اما این مورد، نشان می‌دهد که دستگاه‌های بررسی حرارت بدن که در فرودگاه‌ها برای تشخیص ابتلا به این ویروس استفاده می‌شود، کارایی لازم را ندارد.

 


کد مطلب: 273317

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/273317/زن-چینی-ماموران-بررسی-ابتلا-ویروس-کرونا-گول-زد

ITMen
  https://www.itmen.ir