۰

بانک مرکزی از طرح «گام» رونمایی کرد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۵
بانک مرکزی از طرح «گام» رونمایی کرد
 
آی‌تی‌من- رئیس کل بانک مرکزی در مراسم آغاز عملیات اجرایی صدور اوراق گام گفت: بانک مرکزی در کنار کنترل تورم، رونق تولید و حمایت از بخش غیرنفتی اقتصاد را بشدت دنبال می‌کند و امروز هم با همین هدف از عملیات اجرایی طرحی رونمایی می‌کنیم که هدف آن تامین سرمایه درگردش واحدهای تولیدی است.

گفتنی است مسوولیت پیاده سازی و آماده سازی زیرساخت‌های این طرح و اتصال بانکها به سامانه گام به دستور بانک مرکزی بر عهده شرکت خدمات انفورماتیک بوده است که در مرحله اول چهار بانک ملی، ملت، تجارت و صادرات به آن متصل شده اند و سایر بانک‌ها نیز به تدریج به آن ملحق خواهند شد.

طرح گام، یکی از برنامه‌های بانک مرکزی با کمک نظام بانکی است که در چارچوب مدیریت نقدینگی، تلاش خواهد کرد امکان تأمین غیر تورمی سرمایه در گردش مورد نیاز زنجیره تولید را به ویژه برای واحدهای تولیدی فراهم کند.

گواهی اعتبار مولد گام، به عنوان یک ابزار بازار محور و با قابلیت نقل و انتقال در بازارهای پول و سرمایه، تسهیلات جدیدی را برای تأمین اعتبار بنگاه‌های تولیدی فراهم می‌کند که بر اساس آن تولیدکنندگان بر مبنای فاکتور خرید مواد اولیه و واسط از بانک عامل درخواست انتشار و تضمین گواهی اعتبار مولد در سررسید کرده و به بنگاه فروشنده مواد اولیه تحویل می‌دهند. دارنده این گواهی می‌تواند آن را تا زمان سررسید نزد خود نگه دارد یا می‌تواند به فروشنده مواد اولیه خود تحویل دهد.

 
کد مطلب : ۲۷۳۳۵۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما