۰

همراه‌اول برترین شرکت ایران در حوزه مسوولیت اجتماعی

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۲
همراه‌اول برترین شرکت ایران در حوزه مسوولیت اجتماعی
آی‌تی‌من- البته این مفهوم صرفا به معنای انجام اقدامات خیرخواهانه و حمایت از خیریه‌ها نیست. بلکه مفاهیم پایه‌ای و گسترده‌ای نظیر توسعه پایدار، اقتصاد سبز، خیرخواهی شرکتی، شهروندی شرکتی و غیره را در بر می‌گیرد.

برای آنکه مروری بر ارزش مسوولیت اجتماعی در دنیا از منظر جوامع و رسانه‌ها داشته باشیم، در سال‌های اخیر نشریه فوربس نظر به اهمیت این موضوع خدمات شرکت‌های بزرگ در حوزه مسوولیت اجتماعی را رصد کرد و به این ترتیب گوگل، غول جستجوی اینترنت، همچنان در صدر این فهرست قرار گرفت. پس از آن، غول نرم افزار دنیا (مایکروسافت) و غول انیمیشن جهان (دیزنی) قرار دارد. شرکت اسباب بازی سازی لگو و دایلمر کرایلسر آلمان و شرکت اپل در رده‌های بعدی قرار دارند.

این موضوع گویای آن است که شرکت‌های بزرگ به ویژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشگام نهادینه‌سازی مفهوم و الزام به توجه به مقوله مسوولیت اجتماعی هستند.

با این تعاریف برای مثال حذف قبوض کاغذی که برای نخستین بار در سال 93 از سوی اپراتور همراه اول در کشور کلید خورد و اجرای موفق آن و فرهنگ‌سازی گسترده از سوی این شرکت، زمینه‌ساز جرات ورود سایر دستگاه‌ها به این حوزه شد نیز در قالب مسوولیت اجتماعی تعریف می‌شود.

چراکه حذف قبوض کاغذی خدمتی بزرگ و پایدار به کشور محسوب می‌شود که ثمرات آن تا سال‌ها و نسل‌های آتی نیز اثرگذار بوده و علاوه بر حفظ پایدار محیط زیست و صرفه‌جویی، باعث هدایت منابع صرفه‌جویی شده از این محل به سمت بخش‌های دیگر از چرخه مسوولیت اجتماعی این شرکت شد.

همراه اول علاوه بر توسعه زیرساخت‌های ارتباطی که این اپراتور را به جایگاه نخست در کشور رسانده است، بخش قابل توجهی از تمرکز خود را به حوزه مسوولیت‌های اجتماعی اختصاص داده و به این ترتیب اغراق نیست اگر این شرکت را به عنوان برترین شرکت ایران در حوزه مسوولیت اجتماعی نیز شناخت.

نکته قابل توجه آنکه همراه اول مسوولیت خود را در این حوزه خاص محدود نکرده و طیف گسترده‌ای را شامل می‌شود.

برای یافتن گستره خدمات اپراتور اول کشور در حوزه مسوولیت اجتماعی اما نیازی به کنکاش گسترده نیست. چراکه با مراجعه به بخش اخبار سایت همراه اول (Mci.ir) و حتی مروری ساده بر اخبار اخیر این اپراتور گویای این مساله است.

مرور اخبار در همین ماه‌های اخیر و تنوع اقدامات در حوزه مسوولیت اجتماعی از این قرار است:

-     همراه اول حامی «هکاتوریسم ۲۰۲۰»

-     همراه اول حامی مسابقات بین المللی بدمینتون جام فجر

-     ارسال کمک های غیرنقدی همراه اول به مناطق سیل زده

-     اختصاص ۵۰ میلیارد ریال به سیل‌زدگان توسط همراه اول

-     همراه اول حامی تیم ملی امید شد

-  حمایت «همراه اول» از تولیدکنندگان گوشی هوشمند ایرانی

-     دور جدید حمایت همراه اول از تولیدکنندگان ایرانی

-    و ...


 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۳۴۰۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما