کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای:

ساختار همگرا درگاه حمایتی حاکمیت از بازی‌سازان می‌شود

14 اسفند 1398 ساعت 15:39

ساختار حمایتی بنیاد ملی بازی­‌های رایانه‌­ای (همگرا)، که طی سالیان اخیر  آغاز شده، در حالی فرآیند دور جدید ثبت‌نام و ارزیابی کارشناسی درخواست‌های عضویت متقاضیان برای سال 1399 را آغاز کرده که به نسبت سال گذشته به لحاظ کمی و کیفی دستخوش تغییراتی شده است.



آی‌تی‌من- ساختار حمایتی همگرا، که با هدف شناسایی و حمایت از استعداد‌های بازی‌سازی، توانمندسازی بازی‌سازان نوپا، تقویت توانمندی بازی‌سازان در‌حال‌رشد و بهره‌مندی از توانمندی شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی در جهت توسعه صنعت بازی‌های ویدیویی شروع به کار کرد؛ در دور دوم با تغییراتی در راستای ارتقاء کمی و کیفی ساختار آن همراه خواهد بود.
 
سیدصادق پژمان، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، با اشاره به افزایش تعداد متقاضیان عضویت در ساختار حمایتی همگرا «سال 1399» تصریح کرد: در دور اول همگرا تعداد 82 متقاضی مشتمل بر 30 شرکت و 52 تیم درخواست عضویت خود را ثبت کرده بودند که در دور دوم همگرا، به 119 متقاضی شامل 42  شرکت و 77 تیم افزایش یافته است که نشان از رشد 45 درصدی در تعداد متقاضیان عضویت در همگرا دارد.
 
وی افزود: در دور اول ساختار حمایتی همگرا، از 14 استان کشور متقاضی عضویت در همگرا بودند و تهران با 62 درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده بود. در ساختار حمایتی(همگرا) برای «سال 1399» باز هم تهران با 47 درصد، بیشترین سهم ثبت‌نام را در میان 24 استانی که متقاضیان از آن ثبت‌نام نموده‌اند، دارد. به نسبت دور اول ثبت‌نام همگرا، امسال از 10 استان دیگر نیز تقاضای عضویت ارسال شده است که کمک می‌کند تا این ساختار به عنوان چتر ملی حمایتی در حیطه بازی‌های رایانه‌ای فعالیت کند.
 
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، با بیان اینکه میانگین سن شرکت‌های متقاضی در دور دوم همگرا از 6 سال به 3 سال کاهش یافته است، افزود: میانگین سن شرکت‌ها با توجه به تاریخ تاسیس و شروع فعالیت‌ در حوزه بازی، حاکی از آن است که شرکت‌های جوان‌ و جدید‌تری متقاضی عضویت شدند.
 
وی همچنین تصریح کرد: در دور جدید همگرا برای «سال 1399» به منظور سهولت در روند ثبت نام، متقاضیان طی فرآیندی ساده و تنها با تکمیل یک فرم و ارائه مدارکی مختصر ثبت نام خود را انجام دادند.
 
سیدصادق پژمان بیان کرد: ارزیابی درخواست‌های عضویت پس از تکمیل و تجمیع پرونده‌ها در دبیرخانه همگرا، در سه بعد «از منظر مخاطب و بازار»، «از منظر تولید» و «از منظر محتوای فرهنگی» مورد ارزیابی کارشناسی قرار می‌گیرند. در بخش «از منظر تولید»، کمیته ارزیابی تولید؛ متشکل از بازی‌سازان خبره شکل گرفته است که مجموعه بازی‌ساز را در پنج شاخص 1. توانمندی تیم/شرکت 2. کیفیت فنی، هنری و طراحی بازی‌های تیم/شرکت 3. دستاوردها و همکاری‌های شبکه‌ای تیم/شرکت 4. سایز و درآمد تیم/شرکت و 5. پتانسیل رشد، مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌دهد.
 
به گفته وی، در حوزه ارزیابی محتوای فرهنگی نیز کمیته ارزیابی فرهنگی، بازی‌های ارائه شده توسط بازی‌ساز را در جهت اولویت‌های محتوایی تعیین شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد بررسی قرار می‌دهد.

بنا به گفته مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در ساختار حمایتی همگرا برای «سال 1399» شاهد تغییرات مثبتی در  ساختار  همگرا بوده‌ایم و رتبه‌ها در چهار سطح کلی تعریف شده است. سطح یک، شامل شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی رشدیافته، سطح دو، شامل تیم‌ها و شرکت‌های بازی‌ساز درحال‌رشد، سطح سه، شرکت‌ها و تیم‌های بازی‌ساز نوپا و سطح چهار شامل تیم‌های بازی‌ساز مستعد است.
 
ایشان همچنین اظهار کرد: در دور جدید ساختار حمایتی همگرا، دو نهاد «ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز» و «مرکز تعاملات بین‌المللی ریاست جمهوری» به عنوان همکار حمایتی جدید در کنار بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، پشتیبان ساختار حمایتی «سال 1399» خواهند بود.
 
همچنین براساس اظهارات مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، تمرکز حمایت‌ها در دور جدید ساختار حمایتی همگرا، بر روی خدمات حمایتی مبتنی بر صادرات در راستای تشویق و توانمندسازی تیم‌ها خواهد بود.
 
 


کد مطلب: 273467

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/273467/ساختار-همگرا-درگاه-حمایتی-حاکمیت-بازی-سازان-می-شود

ITMen
  https://www.itmen.ir