کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کرونا کوین عرضه شد

رمزارزی که با مرگ مبتلایان ویروس کرونا، گران‌تر می‌شود

BusinessToday , 20 اسفند 1398 ساعت 17:42

​​​​​​​توسعه دهندگان رمز‌ارز، پول دیجیتالی ساخته‌اند که به معامله‌گران امکان می‌دهد که بر اساس میزان تلفات ویروس کرونا، کسب درآمد کنند.



آی‌تی‌من- این پول دیجیتال کروناکوین (CoronaCoin) نام دارد و عرضه آن، هر دو روز یک بار، بر اساس موارد جدید شیوع ویروس کرونا کاهش می‌یابد و به این ترتیب، هر چه که ویروس آدم‌های بیشتری را از پا دربیاورد، قیمت این پول دیجیتال بالاتر می‌رود.

اپیدمی ویروس‌کرونا، حالا دیگر در سراسر جهان گسترش یافته و تا کنون در 115 کشور و منطقه، موارد ابتلا به این ویروس مشاهده شده است. سازمان جهانی بهداشت نیز هشدار شیوع این ویروس را در سطح «بسیار بالا» قرار داده  است.

شیوع سریع این ویروس که از ماه دسامبر گذشته در ووهان چین آغاز شد، موجب شده که بازارهای جهانی با بحران روبه‌رو شوند. در آمریکا نیز هر سه شاخص اصلی سهام، در بدترین وضعیت خود از زمان بحران مالی سال 2008 تا کنون قرار دارند.

بر اساس اعلام وب‌سایت کروناکوین، مجموع عرضه کروناکوین بر اساس جمعیت جهان تنظیم شده؛ یعنی بیش از 7 میلیارد و 604 میلیون توکن، اما هر 48 ساعت یک بار، به اندازه افرادی که بر اساس آمارها، دچار این ویروس می‌شوند یا فوت می‌کنند، تعدادی از توکن‌های این پول دیجیتال حذف می‌شود. به این ترتیب، هر چه تعداد افراد مبتلا یا فوت کرده بالا برود، تعداد توکن‌ها کمتر می‌شود و در نتیجه قیمت این پول دیجیتالی بالاتر می‌رود.

یکی از توسعه‌دهندگان این رمزارز که خود را سانی کمپ (Sunny Kemp) معرفی کرده، به رویترز گفت: برخی افراد پیش‌بینی می‌کنند که با شیوع سریع ویروس، میزان موجودی این توکن به سرعت کاهش یابد و به همین دلیل روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

تا جمعه گذشته بیش از 85 هزار و 366 توکن کروناکوین سوخته بود و اگرچه وب‌سایت این پول دیجیتال از دسترس خارج شده، می‌توان برآورد کرد که تا امروز تعداد توکن‌های سوخته این پول دیجیتال به حدود 117 هزار توکن رسیده باشد. البته توسعه دهندگان این پول دیجیتال قصد دارند که 20 درصد درآمد حاصله از فروش کروناکوین را به صلیب سرخ جهانی و برنامه مبارزه با ویروس کووید-19 آن اختصاص دهند.



بسیاری از منتقدان، ارایه این رمزارز را نوعی سودجویی و سوءاستفاده از وضعیت کنونی مردم می‌دانند؛ اما کمپ با این نظر مخالف است و  می‌گوید: سازمان بهداشت جهانی نیز اوراق قرضه‌ پاندمی (همه‌گیری) منتشر کرده و کار ما نیز چندان تفاوتی ندارد.
 


کد مطلب: 273492

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/273492/رمزارزی-مرگ-مبتلایان-ویروس-کرونا-گران-تر-می-شود

ITMen
  https://www.itmen.ir