کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

صلح توییتر با پل سینگر؛ دورسی مدیرعامل می‌ماند

The Guardian , 20 اسفند 1398 ساعت 23:57

توییتر و شرکت مدیریت ریسک سرمایه گذاری الیوت منیجمنت، روز دوشنبه گذشته به توافق رسیدند که جک دورسی در مدیریت این شبکه اجتماعی باقی بماند، ولی هیات مدیره این شرکت تغییر کند.



آی‌تی‌من- چندی پیش اعلام شد که شرکت Elliot Management و بنیان‌گذار میلیاردرش، یعنی پل سینگر، یک میلیارد دلار از سهام توییتر را خریداری کرده وقصد دارد در این شرکت تغییراتی بنیادی ایجاد کند.

یکی از برنامه‌های پل سینگر، اخراج جک دورسی از سمت مدیریت عاملی توییتر بود. جک دورسی اخیرا به طور تمام وقت در توییتر حضور ندارد و برخی از سهامداران نیز معتقدند که باید فرد دیگری به جای او به سمت مدیریت اجرایی توییتر گمارده شود.

اما حالا خبر می‌رسد که دو طرف به یک توافق در این زمینه دست یافته‌اند.

بر اساس این توافق، دو عضو جدید به هیات مدیره توییتر افزوده خواهند شد و یک رییس هیات مدیره مستقل نیز به کار  گرفته خواهد شد. از سوی دیگر، توییتر با جذب یک میلیارد دلار سرمایه از شرکت Silver Lake به میزان دو میلیارد دلار از سهامش را بازخرید خواهد کرد.

یکی از نگرانی‌های شرکت الیوت منیجمنت، این است که جک دورسی، هم زمان مدیرارشد اجرایی دو شرکت توییتر و Square است. سال گذشته نیز دورسی اعلام کرده بود که قصد دارد از این پس سه تا 6 ماه از سال را در آفریقا زندگی کند.

از سوی دیگر، توییتر به دلیل سرعت کم‌اش در نوآوری و به ویژه تصمیم‌اش برای تعطیل کردن Vine مورد انتقاد واقع شده است. Vine سرویس به اشتراک گذاری ویدیوهای کوتاه بود که توییتر فعالیت این اپ را متوقف کرد؛ اما tiktok که پس از vine عرضه شده، به محبوبیت بسیار بالایی دست یافته است.

 


کد مطلب: 273496

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/273496/صلح-توییتر-پل-سینگر-دورسی-مدیرعامل-می-ماند

ITMen
  https://www.itmen.ir