کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چگونه گلکسی فولد 2 می‌تواند به یک گوشی جذاب تبدیل شود

Android Headlines , 26 فروردين 1399 ساعت 8:22

مولف : ساحره چمنی

سامسونگ گلکسی فولد را اوایل سال قبل معرفی کرد و با تاخیر بسیاری این گوشی بالاخره پاییز پارسال به بازار عرضه شد. حالا سامسونگ درصدد است تا نسخه‌ جدید گوشی گلکسی فولد را معرفی کند. اما آیا این گوشی می‌تواند عدم موفقیت نسخه اولیه گلکسی فولد را جبران کند.



آی‌تی‌من- نسخه اول گلکسی فولد نه تنها با تاخیر بسیاری به بازار عرضه شد، بلکه مشکلات زیادی داشت که باعث شد تا این گوشی از دایره رقابت در بازار گوشی‌های تاشو خارج شود. در همان تست‌های اولیه مشخص شد که گلکسی فولد از بدنه مقاومی برخودار نیست و هر ضربه‌ای ممکن است آن را با مشکل جدی روبه‌رو کند.

از سوی دیگر در دست گرفتن و استفاده از آن مشکل بود؛ وزن سنگینی داشت و ظرافتی که از یک گوشی تاشو نسل جدید می‌رفت در طراحی آن رعایت نشده بود.

از همه مهم‌تر قیمتی بود که سامسونگ برای این گوشی در نظر گرفته بود؛ یک گوشی دو هزار دلاری با همه مشکلاتی که ذکر شد، آیا می‌توانست مورد توجه کاربران در بازاری قرار گیرد که محصولات جذاب بی‌شماری پیش روی‌شان وجود دارد.

حالا سامسونگ تصمیم گرفته نسل بعدی گلکسی فولد را معرفی کند، اما سامسونگ باید چه مواردی را در نظر بگیرد تا مرتکب اشتباه دیگری نشود.

در حالی که نسل اول گلکسی فولد سنگین وزن بود و ابعاد بزرگی داشت. سامسونگ باید ابعاد این دستگاه و وزن آن را کاهش دهد؛ گلکسی فولد یک در زمان بسته بودن ابعادی برابر 15.7 × 62.8 × 160.9 میلی‌متر دارد و وقتی باز می‌شود، ابعاد آن به 6.9 × 117.9 × 160.9 می‌رسد. وزن این گوشی 276 گرم است؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود که سامسونگ در گلکسی فولد ۲ ضخامت را حداقل ۲ به دو میلی‌متر برساند و وزن را تا آنجا که ممکن است کاهش دهد.

نسخه اول گلکسی فولد نه تنها بدنه مقاومی نداشت بلکه در برابر نفوذ آب و رطوبت نیز آسیب‌پذیر بود، بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که سامسونگ در نسل بعدی این گوشی استاندارد IP68 را در نظر بگیرد تا این گوشی از مقاومت در برابر گرد و غبار و نفوذ آب و رطوبت برخوردار شود.

اما مهم‌ترین گزینه‌ای که روی جذابیت و فروش نسل بعدی گلکسی فولد اثر خواهد گذاشت، قیمت آن است؛ در حالی که سامسونگ نسل اول این گوشی را با قیمت حدود دو هزار دلار به بازار عرضه کرد، انتظار می‌رود که این گوشی از قیمت کمتری برخوردار باشد. البته شایعاتی منتشر شده مبنی بر اینکه گوشی مذکور با قیمت ۱۶۰۰ دلار به بازار عرضه می‌شود که اگر چنین باشد، قیمت معقولی به نظر می‌رسد. اما اگر سامسونگ همچنان بخواهد روی قیمت بالای گوشی تاشو خود پافشاری کند قطعا در بازاری که گوشی‌های جذابی مثل ریزر تاشو موتورولا موجود است و نیز گوشی‌های پیشرفته سامسونگ مثل گلکسی اس ۲۰ اولترا با قیمت کمتر وجود دارند، باز هم موفقیتی به دست نخواهد آورد.

درباره زمان دقیق عرضه گوشی گلکسی فولد دو هنوز خبری منتشر نشده است اما انتظار می‌رود این گوشی همزمان با گلکسی نوت ۲۰ اواسط تابستان معرفی شود. البته انتشار ویروس کرونا ممکن است روی زمانبندی سامسونگ نیز تاثیر بگذارد. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

 


کد مطلب: 273554

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/273554/چگونه-گلکسی-فولد-2-می-تواند-یک-گوشی-جذاب-تبدیل-شود

ITMen
  https://www.itmen.ir